Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg menerer at om man har mye innkasso og ting som har gått til forliksrådet.Når man arver tar innkasso byråene rett fra pengene man arver ?Ho mener at man får et brev så du må betale alt du skylder. Hun har nemlig rundt 300.000 i innkasso,og arver rundt 400.000. Gudene vet hva hun har drevet med har ikke spørt heller.Hun sier at får hun ikke brev betaler hun ikke ,dummeste hun gjør mener jeg bedre å bli blakk ,men betale tilbake .Sure penger men .
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 skulle kansje lagt inn på skaravle feil sted dette?
dragonfly Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Skjønner ikke en d.... av det du skrev jeg....
Anita&lillemann Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Det HI skal frem til er at ei hun kjenner har 300.000 kr i inkasso (gått til forliksrådet) og arver 400.000! Får hun brev om å betale 300.000 av arven eller trekker innkrever det direkte? Venninna mener at så lenge hun ikke får brev om å betale 300.00 så kommer hun ikke til å gjøre det! Det hun lurer på er om hvilken påstand ang betalingen som er rett! direkte trekk eller får venninna brev om å betale?? Eller tar jeg fullstendig feil!
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Neida du har skjønt hva jeg mener :-) Jeg er ikke så flink til å formulere ord huff.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Den inkasso beløpet vil nok koste ho meir en 300 000 kr. Skal ho vente på brevet kan det ta noen mnd. og da holder nok ikkje 400 000 kr. Det er flott rente på slike saker og trekt går det og. TENKER MED REVA GITT.
*SommerFrisk* Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 -du kan motta gaver på inntil 497.000 ,- før du må betale arveavgift. De pengene blir ikke registrert som noe annet enn formue, og formue er noe en eier, og har enerett over. Et inkasso byrå, kan ikke gå inn å ta penger fra arven, men de har rett på opplysninger fra bank, og om det går til statens innkrevingssentral, og forliksrådet, har de rett på å få det som er skyldig. I dette tilfellet dreide det seg om for lite penger. så de kan faktisk ikke bare TA pengene. de kan legge inn krav om trekk i lønn, men ikke ta av en gave. men er enig med deg i at det er jo heilt på bæææærtur om hu ikke gjør opp og kvitter seg med hodebry, og det å være gjeldsslave resten av livet. TÅPELIG holdning!!
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Men hvis hun skylder staten penger, (feks. restskatt, moms og avgifter) da blir det en helt annen sak.... Uansett, hun burde absolutt gjøre opp gjelda si og starte med blanke ark!!
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #9 Skrevet 8. januar 2009 Hun tenker ikke tror jeg bare der og da ,driter i regninger å fester bort penger.driter i innkasso sier ho bruker det jeg ,jo versegod svarer jeg hjelper ikke å si noe
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Hun har ikke bare en regning,på 300.000.Hun har masse regninger ,herregud skulle ta inn posten hennes i fjor sommer,der lå det ihvertfall 20 regninger på 1 uke,jeg bare putta i en pose å ga henne da hun kom hjem ,og posen var tung ,hun var i syden i 1mnd.Huffameg.
HØYgravid+mammaen til Oliver!! Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 400 000 minus arveavgiften da eller!! for et jævla surrehode, hvem klarer å få så mye i innkassogjed da? jeg fikk brev fra et innkassobyrå her om dagen, for en vare jeg ikke har bestilt. kontaket da innkrever, de stoppet bestillingen, jeg sendte varen tilbake, mottok så en ny vare, sendte igjen den i retur,og så innkassokrav igjen!!!! det burde vært ulovlig å holde på sånn!! lurt å ordne opp i ting med en gang de intreffer, mener nå jeg.
Gjest Skrevet 11. januar 2009 #12 Skrevet 11. januar 2009 jeg får tilsendt bøker fra boklubben.no som jeg ikke har bestillt får ei bok nesten hver uke ,har prøvd å sende mail ,og ringt dem og sagt at jeg ikke har bestillt noe.Men neida bøkene kommer og det koster faen meg 65 kr får hver bok jeg sender til bake .Denne gangen trua jeg med forbruker rådet ,merkelig nok har jeg ikke fått flere bøker .Innkasso vil jeg ikke ha.
Sjokolademonsen m/kul på magen Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Meld ho på luksusfellen ;o)
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #14 Skrevet 12. januar 2009 Ja der sa du noe hahah,men detta er nok selvforskydt tror jeg ,når hun handler bevisst og driter i regningene.Luksus fellen er vel det at dem prøver å få betalt og ikke klarer? eller.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå