Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 I går hadde ikke de i barnehagen skiftet bleie på småen. La merke til det da vi kom hjem, har ikke like bleier hjemme og i b.hagen. Sa det til den ene personen i dag, enste svaret jeg fikk var først åja, så sa jeg at jeg håper det ikke skjer igjen, da fikk jeg til svar "det var sikkert bare en glipp". Men man skal da vel ikke glemme slikt vel. De må klare å huske det vel??? trodde det var rutiner for slikt jeg, de skal jo liksom ta seg av ungene. Småen er 17mnd. Hadde dere snakket mer med de ang dette?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 så sant det ikke var en ordentlig bæsjebleie og ungen rød over alt etter å ha gått med den for lenge så tror jeg bare jeg hadde latt det passere og håpet det ikke skjedde igjen... blir det en vane må man selvfølgelig ta det opp, men det er jo ikke så alvorlig, ingenting å stresse med:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hvis du ikke synes dette er så alvorlig ville jeg anbefale deg å prøve en voksenbleie (kan helst sikkert skaffes fra apoteket eller ditt lokale sykehjem. Ta den på deg selv, hvis ikke du orker tanken på å tisse i den (som jo barna gjør...) heller du 1 dl lunkent vann i bleien før du tar den på deg selv. Så går du med den i en 7-8 timer (så lenge de fleste barn er i barnehagen). Hvordan føler du deg nå? Har du det bare fint? Ville du heller hatt en tørr bleie inntil dine intime deler? Hvorfor er det ikke så farlig? Hvis du mener at det ikke er så alvorlig fordi barnet er vant til å bruke bleier så kan du jo gi deg selv en tilvenningsperiode på en uke eller så... og så se hva du tenker om saken igjen. Til HI. Ta dette opp med ped.leder. Det er tydeligvis noe galt med rutinene når et barn går hele dagen med samme bleien!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Tror nok jeg hadde reagert uansett om det hadde vært tiss eller bæsj i bleien ja... Når vi har barna hjemme, skifter vi jo på dem flere ganger i løpet av dagen, så det minste de kan gjøre i barnehagen er å skifte! makan...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Ikke bare det, men jeg leste at noen barn faktisk har fått forfrysninger i underlivet pga våt bleie og utelek!! Fy skam, bleie skal skiftes minst to ganget i løpet av barnehagedagen!!! Stakkar lille!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Har du på følelsen at dette skjer ofte så bruk følgende metode hvis det er du som leverer fast. Bruk type/amboers navn, og skriv ha en fin dag, og så ditt navn. Får du ungen tilbake med den bleia så KJEFT og si at skjer det en gang til så leveres det klage til det kommunale barnehagekontoret. Si også at hjemme vasker og skifter pappa og mamma kler på så det hender pappa for moro skyld skriver litt på bleia en gang i blant.
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Hjelpes som flere tar på vei her, da! Det var sikkert bare en glipp, akkurat som hun sa. Det har skjedd én gang og det er ikke sikkert det gjentar seg. Jeg ville heller ha sett an litt om det gjentok seg i stedet for å fare opp med en gang.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Siden du har forskjellig bleier hjemme og i barnehagen vil det jo si at du bare har opplevd dette en gang. Altså det er en glipp! Sånt skjer! Klart du kan følge med litt framover, men dette er ikke noe å bråke over. Har du aldri gjort en glipp på jobben din? Greit at du gir beskjed, men jeg er helt sikker på at dette ikke skjer igjen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 det skal ikke skje.. det er ikke bra for barnet!! syns jo ideen med å skrive hilsen på bleien var fabelaktig.. Jeg selv har hørt om flere som har opplevd dette.. så det skjer nok mange glipper..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Det kan faktisk skje en forglemmelse! Barnehageansatte er vanlige mennesker, og mennesker feiler! Det må dere huske på! Nevn det med bleia til personalet, så husker de nok det. Skjer det flere ganger kan du ta det mer ordentlig og alvorlig opp. Men synes ærlig talt ikke at engangstilfeller er noe å lage oppstyr av! Det blir det man kaller hysteriske foreldre da!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 gutten min på 2år bruker bleie, en dag jeg kom for og hente han hadde de glemt og ta på bleie,etter bleieskift. han hadde bæsjet og det var avføring fra rumpa og nedover begge beina hans og urin. Han var ute når jeg hentet han, og det var kulde grader, hadde så vondt av gutten min da. De ansatte i barnehagen var skikkelig flaue og beklaget seg veldig dagen etterpå, når jeg tok det opp med de.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Det at han har samme bleia på kan også skyldes at den var tørr de gangene de sjekket bleia i løpet av dagen, og det er jo ingen fornuft i å skifte tørre bleier! En på 17 mnd kan faktisk gå lenge uten å tisse, for så å tisse masse, og kanskje det var det som skjedde? Så det at han hadde samme bleia på da han kom hjem, er ikke nødvendigvis det samme som at han har gått med blytung bleie hele dagen! Jeg synes det er all grunn til å ta det litt sakte i svingene her. Personalet har sagt at det var en glipp. Uheldig? ja visst, men det får være måte på krisemaksimering da! Sånn noen av dere uttaler dere så høres det jo ut som oppsigelsesgrunn og mulighet for snarlig fengslingsmøte! Glipper skjer i alle bransjer. Det er bare det at i de fleste yrker så har man mulighet til å skjule det og ikke si det til noen. Så sant personalet ikke er direkte onde av legning, så kan det kanskje være greit, med tanke på videre samarbeid, å ikke lage storm i et vannglass...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Det burde vert rutiner i bgh for bleie skift.. i den avd der eg jobber har vi et bleiskjema.. de vi setter en / for tissebleier og en X for bæsjebleier...dersom kontaktpersonen til et barn ikke er på avd. så kan foreldrene eller de andre ansatte elv se om barner har fårr ny bleie..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 elv se om barner har fårr ny bleie.. skal det stå.... selv se om barnet hat fått ny bleie... grr
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #16 Skrevet 1. september 2010 HI her igjen. Dette har nå skjedd 3 ganger!!!!! 3 gangen var i dag, må tro jeg er forbanna. De skylder på forglemmelser, men det er ikke bra nok svar i det hele tatt, for slikt skla faktisk ikke skje, jeg stoler jo på at bhg er såpass oppegående at de klarer skifte bleie på hvert barn.. Jobber selv i barnehage, der har vi god rutine på det. Alle får minst 2 nye bleier hver dag, + evt bæsjebleier. Kommer til å ta dette opp igjen når jeg leverer han i morgen, frister nesten å gå til styrer, or det skal ikke være på denne måten. Stakkers gutten min var gjennomvåt
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #17 Skrevet 1. september 2010 De barnehagene jeg har vært borti har faste tider for bleieskift, og har en navneliste med alle unga på. Setter kryss idet de bytter, så går de ikke glipp av noen. Hadde jeg opplevd å hente min unge etter en dag i barnehagen med samme bleia som jeg leverte i ville jeg faktisk blitt irritert. Jeg skjønner at feil kan skje, men jeg ville begynnt å merke bleia ved levering for å være sikker på at det var en annen bleie på ved henting... Skjer dette gjentatte ganger er det på plass med skriftlig beskjed til styrer om at dette ikke er i orden.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #18 Skrevet 1. september 2010 Han har forskellige bleier i barnehagen og hjemme, slik at jeg lett kan se om han har fått ny. Jeg er mer forbanna egentlig nå, pga at dette er nå 3dje gangen. Vi har det samme systemet som dere har der jeg jobber, vi glemmer aldri en eneste en. Han var virkelig gjennomvåt da jeg kom hjem, far som hentet i bhg. Så å gå med samme bleie fra 8-16.30, det går bare ikke ann. HI
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #20 Skrevet 1. september 2010 Ëhhh, okey.... kunne latt være å skrive et langt tomt innlegg med, punktum på slutten vel
Gjest lillemamsi Skrevet 1. september 2010 #21 Skrevet 1. september 2010 Det er IKKE bra! I vår barnehage så har vi navneliste på alle bleiebarna og krysser hver gang de får ny bleie. Det er et system de burde hatt i ALLE barnehager.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #22 Skrevet 1. september 2010 Det ER RUTINER PÅ BLEIESKIFT i en normal bhg!! har jobbet i flere bhg, og det er ALLTID 3 obligatoriske bleieskift som SKAL gjennomføres, og alle taes da. Barnet får jo selvsagt enda ett skift om det skulle være nødvendig i form av avføring f eks. Det er skjemaer som krysses ut slik at man er sikker på at ALLE unger har fått skifta bleier. Så, enten er noe veldig veldig galt med barnehagen din, eller så har det skjedd en alvorlig glipp at noen har krysset ut feilt navn på din unge (f eks en vikar) igjennom en hel dag vis samme person har skiftet alle gangene (usansynlig). Er så lei disse innleggene mot barnehagene, får jo oss ansatte til å virke totalt uvitende og likegyldige hva enn som skjer med ungene. Kan du ikke bare ta det opp med barnehagen selv i stede for å legge ut enda ett hat innlegg? Hilsen mettet barnehage ansatt
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #23 Skrevet 1. september 2010 Samme skjedde med lillesnuppa her også. Vi fortalte henne at hun har atopisk eksem og at hun kan fort få bleiutslett hvis det ikke blir skiftet bleie på ofte. En dag ringte de meg og sa at jeg måtte komme og hente henne for hun bare gråt og gråt og det virket som hun hadde skikkelige magesmerter sa de. Jeg tok henne med og skulle til å reise til legen med henne. Det var litt venting hos legen så jeg skiftet bleie på henne. Da så jeg at hun hadde hatt løs avføring (som ikke luktet) og som hun tydeligvis hadde hatt der en stund, for hun hadde åpne sår på rumpa. Da jeg fikk skiftet, vasket, smurt og roet henne ned, sluttet hun og gråte. Men jeg tok opp dette med barnehagen, og det har ikke vært noe problem etter det.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2010 #24 Skrevet 1. september 2010 Hat innlegg er det ikke, er bare irritert. Jobber selv i barnehage, så vet det meste selv, og vet at barnehager er forskjellige. Men at dette skjer 3 ganger på 1 år, syns jeg bare er urimelig. Absolutt ingen hat innlegg. Var egentlig en fortsettelse på det jeg skrev i fjor, da det etter den tid har hendt 2 ganger til. All respekt til alle barnehage ansatte, for vi gjør en flott insats. Men bare husk å skifte bleier på samtlige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå