bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 har lest at kynnere ikke er vonde og ikke er regelmessige og går over om man forandrer stilling?! for 3 uker siden merket jeg regelmessige kynnere, de varte i et par timer og kom hvert 4 min uansett hva jeg gjorde. jeg var på kontroll på sykehuset for noe annet og de sjekket babyen med disse båndene rundt magen. mens vi satt der kunne jeg si til mannnen min at nå kommer det en ny kynner. og det gjorde det. alltid hvert 4 min. var ikke vond men ubehagelig og jeg merket at hele magen strammet seg skikkelig. På dette skjemaet og dette apparatet kom kynnerne opp i ca 25?! (vet ikke hva det betyr, men rier er vel mye mer) jeg glemte helt å spørre JM om dette den dagen og det ble ikke nevnt heller. men jeg har fremdeles mer og mer kynnere og de er ubehagelige og kommer regelmessig i flere timer daglig. Og spesielt hvir jeg går eller gjør noe annet aktivt. Hvorfor er det slik? og vil disse kynnere gå over til hardere og vondere rier når fødselen nærmer seg? Hvordan kjenne forskjellen på kynnere og rier når de er regelmessige og kommer hvert 4 min?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hos meg slipper gjerne kynnerne taket hvis jeg beveger meg / forandrer stilling, mens riene ikke gjorde det. Kynnerne er bare ubehagelige/man blir litt sånn "strekt og lam" i magen, hvis du forstår - mens riene begynte som menstruasjonssmerter og ble vondere og vondere. Men kynnere skal jo ikke være regelmessige da, egentlig... Er det lenge til termin?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Mine kynnere kan absolutt være vonde siden magen da tydeligvis presser på både det ene og det andre (merker det spesielt godt på blæra - aua) og de gir seg ikke nødvendigvis ved bevegelse, snarere tvert i mot. Periodevis kan de også komme jevnlig, men ikke i timesvis. Nå for tiden er det ofte sånn at je gmerker at pusten forandrer seg også + jeg får vondt i "smilemunn" under magen (som de på forrige svangerskapskurs egentlig kjennetegnet som rier) men de føles ikke som rier. Riene var mye vondere uten at jeg kan definere hva forskjellen var ) Forøvrig viser alle kontroller at alt er som normalt og sånn det skal være, men ting oppleves jo annerledes fra person til person og svangerskap til svangerskap. Før fødsel sist hadde jeg "maserier" som var litt sterke kynnere (sterkere enn jeg var vant med) som kom regelmessig over flere timer, men noen fødsel førte de ikke til. Men det var nærmere termin (+/- et par uker).
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2009 jeg vil tro jeg kommer til å kjenne forskjellen i smertene på disse to. kan ikke huske å ha mens smerter sist gang da jeg hadde rier men jeg hadde ikke så mye kynnere heller den gangen. og de var i alle fall ikke regelmessige og ubehagelige. Mine går ikke over om jeg går eller forandrer stilling. de kommer like fullt uansett. Og har nå gjort det av og på i perioder over noen timer hver dag i et par uker da. Når vi kjørte til sykehuset for kontrollen i jula hadde jeg de hele veien, en i heisen på vei opp og hele tiden mens utstyret ble satt på og vi pratet med JM og da mens jeg lå der... men jeg glemte å spørre noe mer om det? men ingen tvil om at det var regelmessig. hva betyr dette taller da? at toppen på skjema går fra rundt 8-9 til 25 hvert 4 min? jeg er i uke 34 nå. er veldig likt som forrige svangerskap hvor jeg hadde rier (var mye mer vonde tak) som ble registrert på fødeavd i uke 35. jeg gikk hjem og hvilte og tok det med ro de neste ukene og snuppa kom i uke 37. men har som sagt ikke gått med slike regelmesige kynnere før og lurer litt på det?!
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Hehe, ser ut som om dette er vidt forskjellig fra person til person ja... Nei, da vet jeg ikke=P
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Jeg spurte litt om det tallet ved forrige fødsel og det svaret jeg fikk da var at tallet i seg selv ikke nødvendigvis "sa alt" for mange kunne ha høye tall men ineffektive rier - og motsatt. Ville nok likevel spurt lege/jm om en sjekk av modning og sånn spesielt siden du har det såpass ofte og ubehagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå