Gå til innhold

Hva synes dere jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp bygget på huset og har valgt lyse huntonitt vegger og mørke gulv i alle rom i nybygget. Stuen hadde vi i utgangspunktet ikke tenkt å priritere nå.. Har en lys gul/brun farge. Vi hadde ubehandlede furumøbler som jeg nå har lakkbeiset i en varm brunfarge. I helgen fikk jeg det for meg å farge de hvite "blonde" gardinene i stuen brune. Det ble veldig mye "varmere" tone i stuen nå. Gulvet virket til og med mye penere(forholdsvis lys eikelaminat). Noen som klarer å se dette for seg og tør å si sin oppriktige mening. Er redd det blir for gammeldags til det andre. Har fremdeles julpynten fremme så er litt spendt på hvordan det blir når den skal vekk. Hvilke farger jeg da kan bruke på lys og puter/duker og annet for å få det pent. Noen forslag fra andre interiør interesserte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som vi har noe av den samme smaken:) Jeg er i hvertfall veldig gla i brunt, syns det er så lett og kombinere det med andre farger. (spesielt andre jordfarger). Om du er redd for at det blir for gammeldags, så trur ikke jeg kan svare det helt på det. Jeg er selv av typen som liker å ha min stil av det jeg liker, og er ikke så opptatt av hva andre syns (hvis det ikke er helt ufattlig grusomt da, det er lov å gi et hint).

Skrevet

Takk for svar. Enig med deg at det selvfølgelig skal være min stil. Tror nok at hvis jeg fikk et helt blankt ark at jeg kanskje ville valgt det anderledes men siden vi som sagt ikke skulle bruke så mye tid og penger på stuen i denne omgang så er jeg nok fornøyd. Hvilke farger kompinerer du med det brune. Tenkte på en litt litt skitten" turkis eller oransje eller lime kanskje? (kanskje litt merkelig forklaring men ) Blir liksom litt kjedelig visst alt skal ha jordfarger eller?

Skrevet

Hvis jeg skulle fått helt blanke ark og gjordt hva jeg ville, så hadde jeg hatt så mange ideer jeg ville prøvd ut at det ville gått i kluss for meg:D

Jeg har brun og en lys og varm hvitfarge som grunnfarger i stua, og grønne planter som frisker opp. Etter det bytter jeg på puter, tepper, gardiner osv litt etter årstia. Jeg syns å putte litt rødt inn er fint(bare en ramme, lys eller blomst som frisker opp). Egentlig så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hva jeg syns er finest.. Noen ganger er jeg veldig gla i jordfargene, men syns det kan være fryktelig godt å veksle til noe mere friskt som du nevner oransje eller lime. Mamma er den i familien her som virkelig har peiling på farger, og hun bruker en del gammelrosa, lime og skitten oransje. Og det blir utrolig fint (jeg klarer ikke å få det til slik), men hun har litt lysere stil en det jeg har.Hun kombinerer det litt mørke tunge, med det lyse nette og mere klassiske stilen.

Nei det er mye morro man kan ha hvis man virkelig liker og holde på med slikt. Hvis du er av typen som liker og lage litt forskjellig, så er det masse ting du kan lage som blir veldig fint:) (f.eks lime servietter på en glassbolle med et spesielt lim, få herdet den og du kan bruke den som du vil + at den går i oppvaskmaskinen)

Skrevet

Takk igjen for svar;-) Sak en tur på shopping nå og kjøpe litt stash he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...