Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er egentlig en veldig ordentlig dame fra østlandet - har vært samboer med min elskede i 8 år og sammen har vi 2 herlige barn... Problemet mitt er at jeg på firmatur (og dermed kanonfylla) endte til sengs med en annen mann!! (jeg angrer så fælt men vil likevel ikke at samboeren min skal finne ut av det da det vil endre alt, føler jeg har fått meg en real lærepenge og vil aldri finne på noe lignende) Nå er jeg altså gravid!! Hadde sex men denne ukjente mannen dagen etter endt menstruasjon - mens jeg med min kjære har hatt sex opptil flere ganger hele måneden!! Tror dere det er en mulighet for at mr.X er faren til barnet? Klarer ikke helt å slippe usikkerheten - jeg har stort sett mens hver 30 dag. dvs 16 august, 14 september og 15 november (siste mens) bare for å nevne hvordan syklusen min går.. Vær så snill å ikke døm meg, jeg vet at det jeg gjorde var fryktelig galt! Noen som har noen formeninger å komme med? Takker stort for svar!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Uff du har vært uheldig ja, ser flere og flere som har det som deg. Kan forstå det er vanskelig, men hva skal en gjøre? Er ikke godt å si, jeg hadde nok gått for at det er mannen din som er pappaen, uten tvil! Men den tvilen du har, kommer aldri til å forsvinne, så du kan velge å leve i usikkerhet, eller være ærlig om det til mannen din. Jeg leste her på BIM for en tid tilbake om noen som tok en dna test tidlig, før barnet kom til verden, pga en lingnende situasjon, så kan være der er den muligheten! men jeg tipper det er 99% sjanse for det er mannen din sitt barn, så kanskje det er greiest å ta den sjansen? Og aldri aldri vær utro igjen!!! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vil tro det er svært liten sjans for at sidespranget er far til barnet du venter. Rett etter endt menstruasjon har ikke slimhinnen i livmoren rukket å bygge seg opp igjen enda til å ta imot noe egg. Siden du også har regelmessig menstruasjon, så hadde du høyst sannsynlig eggløsning 14 dager etter sist påbegynte menstruasjon, mao en 8-9 dager etter at du lå med den fremmede. Og sæd overlever ikke i så lang tid. Lykke til videre.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Kjip situasjon altså, håper at dere finner ut av det på best mulig måte! Ikke for å gjøre deg ennå mer redd, men mer for å gi deg fakta. Jeg har eggeløsning på dag 9 i syklusen min, altså 9 dager etter menstrasjonens 1 dag. Men jeg tror ikke akkurat at det er det vanligste da.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Hei hei Jeg har EL 5-7 dager etter mens. Har sykluser som varierer, det er 28-31 dager mellom menstrasjonen min. Vet du når du har hatt EL tidligere. Mest sannsynlig så er det jo din mann som er far til barnet. Du kan ikke ta en tidlig UL på privat klinikk så får du mer sikkerthet i når unnfangelsen fant sted?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 uff uff... nei dette er ingen lett situasjon.. det som er mest vanlig er å ha eggeløsning ca 14 dager før neste mensruasjon... men det er jo unntak her da... dette var da uheldig, men du har vel lært da... om ikke annet. Lykke til
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Jeg synst faktisk du burde fortelle det til mannen din jeg, iallefall skal du beholde babyen.Blir regelrett forbanna på jenter som lar mannen sin tro de er far til barnet når han ikke er det.Og det er sjangs for at du har blitt gravid med den andre mannen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Er veldig usannsynlig at det er han du var utro med som er faren til barnet. Tror nok du kan slappe av med at din mann er ditt barns far:) Håper du tar lærdom av dette nå da;)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Har du prøvd å bli gravid lenge og du ikke har blitt det er det stor sannsynlighet for at den andre er faren.Det har noe med "frisk" sæd.Altså sæd fra ny mann.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Nei kan aldri tenke meg at mister X er faren. Da vil du isåfall havne i bøkene for rare hendelser;)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Sæden kan jo leve inni deg i fire dager, så er godt mulig at han du var utro med er far. Selv har jeg 28 dagers syklus og har blitt gravid de første 1-3 dagene etter mens alle tre gangene jeg har blitt gravid. Ville informert partner om dette og tatt en dna prøve. Sannheten gjør bare mer vondt dersom den kommer frem senere. Håper det ordner seg til det beste for deg!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Her vil jeg absolutt si at du har en plikt til å informere partner. Husk at det er en enkel sak for ham å ta DNA-test på egen hånd senere. De fleste får en "feeling" hvis barnet ikke er deres. Det har jeg hørt om mange ganger. Eggløsning kan komme få dager etter mens, og sæden kan leve inni deg i opp til 5 dager. Så det sier seg selv at sjanser er der. Er det i tillegg tilfelle at du og din mann har prøvd noen mnd uten å få det til, er sjansen enda større, idet frisk sæd fra en annen mann øker sjansene for å bli gravid. Dette til orientering. Du bør opplyse mannen din om at det er en viss mulighet for at han ikke er far til barnet,
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Tusen takk for mange gode svar! Jeg kan informere om at vi ikke har prøvd å bli gravid - jeg vet at jeg er veldig fruktbar og dermed går jeg både på pillen samt er forsiktig med hensyn på hvilke dager vi har sex. Når jeg har blitt gravid med barna våre har det skjedd mellom 10 og 14 dag etter endt mens..... Dette gir meg et håp om at det er det som er tilfelle denne gangen også - er ikke motstander av abort, men håper å unngå det da jeg så gleden i mannen min ved positiv test! Skal til legen på mandag, ber om henvisning til ul da i håp om å endelig få avklart når unnfangelse kan ha funnet sted... Dersom det viser seg at sjansen er tilstede for at mannen min ikke er far til dette barnet vil jeg nok diskutere det med ham, kommer heller ikke til å bære fram et barn jeg er usikker på faren til - det har hverken mannen eller barnet fortjent.... Uff, kan ikke skjønne hvordan jeg klarte å rote meg opp i denne situasjonen... Jeg har alltid vært motstander av utroskap og trodde aldri jeg skulle falle for fristelsen.. Jeg er nok desverre ikke så sterk som jeg skulle ønske og være.. Skjønner at mange av dere sikker ser ned på meg etter dette innlegget - derfor ønsket om å være anonym! Hadde sikkert for noen måneder siden tenkt det samme som mange av dere vedrørende et slikt innlegg... Jeg skammer meg, angrer og skulle gjort ALT for å få det ugjort! Mvh: HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Ser da ikke ned på deg for det du har gjort, men jeg synes du har en plikt til å informere mannen din UANSETT, siden sjansen er tilstede. Selv om UL sier at sjansen er mikroskopisk, så er den tilstede. Mannen din fortjener å vite at han kanskje ikke er far til babyen i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå