Gå til innhold

Hvor få tak i alt...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal handle inn alt av bleier, ammeutsyr,kluter,badeutstyr etc, og blir så forvirret av alt som er på markedet. Ser jo at de har alt jeg trenger på diverse barneutstyrsforetninger, men det er jo så DYRT og i små pakker! Kan jo ikke handle forbruksvarer på slike plasser... Noen gode tips om hvor jeg kan finne det meste av slike ting til en normal pris til hverdags? Jeg er ganske blank på hva jeg trenger enda...:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kluter, ammeinnlegg, ammebh og denslags syns jeg er greiest og rimeligst på SparKjøp (ull ammeinnleggene der tåler utrolig mye, har til og med vasket dem på 60 grader ved en feiltagelse). Har brukt både flanellskluter og gaskluter derfra til vask og gulp.

Bleier er som ofte rimeligst på Rema1000 og der får du også smokker og flasker (om du trenger det - kanskje best å se an dersom du ikke allerede har planer om å ikke amme) + mme. Ang bleier så kan du jo se hva slags butikker du har i nærheten også - Kiwi og Rimi har vel også bleieavtale hvor du får 4. pakken gratis.

Badebalje er rimelig på Ikea og sikkert tilsvarende produkter på Nille og Europris.

Brystpumpe kan også fås pent brukt på finn.no hvis ikke du helst vil ha ny. Nytt vet jeg ikke helt hvor er rimeligst - tviler på at variasjonene er så veldig store. Brukte Avent manuell pumpe sist, men har lyst å prøve Weleda elektrisk denne gangen.

Trenger du bleiebøtte har de Angelcare (med en pakke poser) gratis på Barnas Hus eller Reflex hvis du registrerer deg på reflex.no.

Skrevet

Gulpekluter og vaskekluter finner du billig på KID og princess og sånne butikker. Tror Cubus også har gulpekluter og tynne vaskekluter? Til gulpekluter har jeg brukt "flanellbleier".

Vet ikke helt hva du mener med ammeutstyr? Men ammeinnlegg i ull el fleece får du på apotek, samme med stelleprodukter til baby og puppene. Du trenger ikke så mye som "jungelen" tilsier. En rompesalve (inityol), shampo og badeolje til babyen, og evnt brystvortekrem til deg selv.

Flasker, smokker, bleier kjøper du på matbutikken. Avent har gode flasker, samme med MAM merket. (selges i dagligvare)

Vær bare obs på at du må skifte ut tutene til tuter med færre hull (helt i starten).

Skrevet

Hvis du er ute etter å være litt økonomisk kan jo tøybleier være tingen? Mye penger å spare på det, samt at det er veldig miljøvennlig i forhold til engangsbleier. Man kommer til å bruke vaskemaskinen mer, men man kommer uansett mye billigere unna med tøybleier.

Skrevet

Nå erter jeg sikkert på meg mange her, men det får så være.

Jeg har ikke selv brukt tøybleier til noen av mine, så jeg kan jo ikke si at de hverken bedre eller dårligere mtp oppsugingsevne eller på noen som helst slags annen måte.

Men klarer ikke å se for meg at det blir så mye billigere? De må jo kjøpes de også, og er de ikke ganske dyre? Babyen bruker ca 10 bleier i døgnet den første tiden. dvs man trenger ganske mange av de. Også er det vel også noe risinnlegg man skal ha inni, om jeg ikke tar helt feil?

Så er det vaskepulver, det går det jo endel av. Du bruker mer strøm pga vaskemaskinen må brukes mer, og bleier må jo vaskes på minimum 60 grader (dvs lengre vasketid). Så innbiller jeg meg at det blir mer tiss og bæsj igjennom tøybleiene enn med de vanlige bleiene. Ergo ENDA mer klesvask. Og mer arbeid, ikke minst...

Og min erfaring er at bleier IKKE er den største utgiftsposten når man har barn. La gå, det går bleier for ca 200 kr i måneden, men det er da ikke en stor utgift?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...