bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 ser denne ariel reklamen på tv... hadde vært greit å vaske på 30 grader iom at det programmet tar kortere tid. men blir det rent da? på kortprogram og med lav temp? Er dette vaskepulveret dyrere enn f.eks. OMO? Er vel bare vanlige klær det er aktuelt å vaske på den temperaturen da, må jo være gensere, bukser osv som er relativt rent etter bruk. Håndkler vasker jeg uansett på 95 grader og undertøy er heller ikke aktuelt på lav temp...
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vasker nesten alt på 60 eller 90. 30 grader bruker jeg kun på nye klær til lillebror som har atopisk eksem og derfor bør klærne vaskes før bruk. Vasker de noen ganger 1 gang på 30 og 1 gang på 40. Ja og ull går på 30 grader.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Eneste jeg vasker under 40 (som er alt det mørke/fargede tøyet vårt) er ull og plagg som knapt er skitne men som gjerne trenger en vask for å få tilbake fasongen. Føler ikke det blir skikkelig rent på 30 selv om mitt vaskepulver også reklamerer med at det blir helt rent "selv ved 30 grader". Feks svettelukt under armene eller småflekker.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg vasker vanlig vask på 40 grader, ull og annet fint på 30 grader. Ariel har jeg prøvd en gang og aldri mer. Det stinker parfyme, og vi begynte å klø på kroppen. Jentungen fikk stygt utslett på rumpa (bruker tøybleier). Kan hende det uten parfyme er bedre, men det har de ikke i noen butikker hvor jeg handler.
mamman til Henrik & Kristoffer Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 jeg prøvde en stund å vaske det meste på 30 grader (utenom sengetøy osv),men syns ikke det ble rent jeg da..sikkert bare meg...så jeg begynte å vaske alt på 40 igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå