moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 og når Storesøster og jeg skulle gå en tur i fjøset synes hun det var så kaldt at hun ville gå inn og ikke være ute. Jeg var forsåvidt enig med henne da. Det rev i nesen, snuen frøs og kinnene kjenntes stive ut! Og så er det i tillegg nesten 30 cm med snø, som ikke er måkt pga traktoren er tom for strøm, og sambo har laderen med seg på jobb, som ligger 4-6 timer unna alt etter om du treffer på 2 ferjer.. Huff og huff! Blir ikke noe å greit å gå her ute hvis det regner som de har meldt og så fryser igjen!!! =(
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Mmmmmmm, kjenner jeg er glad for at jeg solgte hesten min når jeg leste dette. Husker alle morgenene det bar ut i stallen uansett vær og vind. Savner alt det andre, men morgenforinga vinterstid savner jeg ikke. Her var det 17 kalde i morges, men vi har ikke snev av snø. Litt misunnelig på det da, minus traktor tom for strøm og mann langt unna. Håper dere slipper regnet da, og at dere har det varmt og godt innendørs:-)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Ligget på rundt -11 her ôg i hele dag. Glemte å ta på meg stilongs da jeg trillet idag og det merktes. Jobbet på gård i et skikkelig kuldehøl for mange herrans år siden. Det var sååå pyton å stå opp 6 om morgenen for å gå i fjøset når termometeret viste 25 blå Da var jeg morragretten da...
Islysa Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Var minus 30 hos oss i dag! Men utrolig vakkert! Mørke-tid og måneskinn...fantastisk :-)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. januar 2009 #5 Skrevet 8. januar 2009 Var så glad når jeg la meg igår kveld. Snøen lavet ned og begynte å legge seg litt, var så vidt blitt kvitt ute da jeg la meg. Og var minus seks grader. Men så våkner vi idag til pluss 4 og regn, og den lille snøen som hadde kommet har blitt til slaps. Så håper gutten min klarer å holde seg tør i dag så han ikke går og er våt og blir syk.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 8. januar 2009 Jeg traff den ene naboen (he he av 6-7 stk) igår på vei til bhg og spurte så fint om han kunne måke litt for meg sånn at jeg i alle fall ikke satt meg fast med bilen. Joda han kom og ordnet opp for meg. Jeg hadde måket trappa og tempen var oppe i 6-7 minus når jeg la meg. De hadde jo meldt mildvær.. Tror du ikke jeg våkner opp og det er 6 minus og har kommet nesten 10 cm med snø???? Fytti grisen da ble jeg litt gretten!! Men når jeg kom fra bhg hadde naboen (eller han som brøyter) måkt for meg igjen så da var det bare for meg å ta fatt på spaden og måke trappa igjen, må jo flire litt da =) Jeg har det godt og varmt inne. Har varmepumpe som holder tempen på rett under 20 g om natta og så fyrer jeg ved til ovnen er rødglødende og lillebror kan gå i bleia når de kommer fra bhg =) Det er fint sånn sett at vi har sauer, for det betyr ikke så mye om du går i fjøset kl.7 eller kl.9. Da er det verre med kuer.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Her er det 13,5 minusgrader. Heldigvis er det vindstille,skal på jobb i ettermiddag, og må da gå en tur med beboeren. Har vært noen dager nå med 10 minusgrader og stiv kuling, vindstyrke 20. Blir ganske mange effektive minus grader da.
Mille** Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Her er det minus 7 for øyeblikket, var 10 minus tidligere, men vinden har virkelig tatt seg opp så det er mange effektive kuldegrader. Skal også på senvakt i dag, men har ikke tenkt å oppholde meg utendørs. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå