moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har såå liten stue. Tror den er ca 30 m2 og den er så utrolig teit lagt til med dører, vinduer, et innhykk med hjørne. Det går ikke an å ommøblere uten at det ser litt rart ut i forhold til noen av møblene. Hvis vi blir boende her (sammen) og en gang får råd, skal jeg bygge ut stua og kjøkken 3 meter den ene veien, det hadde gjort seg =)
metaMORfose Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Vi har en hverdagsstue på 55 m2, og så har vi en spisestue på ca 25m2. Men jeg må vel si at 25m2 er ganske stort! Jeg synes i alle fall det. Vi har alltid bodd trangt, før vi kjøpte dette huset, så jeg gleder meg over hver m2. Lettere å holde orden når det er litt mer plass.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Stua vår, er nok det eneste rommet jeg ikke er fornøyd med størrelsen på....den er nok sånn ca 25 m2...drømmer også om å gjøre den større:))
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Aner ikke, men den er nok ikke så stor nei.. Kanskje 20-25 kvm eller noe.. Men vi klarer oss så lenge vi. Men når vi skal kjøpe hus, så vil jeg ha noe som er litt større..
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Hmmm, tror ikke jeg tør si hvor stor vår er for det høres fryktelig skrytete ut i denne tråden :-/ Bygde ut stua med ganske mange kvadratmeter for en del år siden og det var deilig. Nå som vi har hatt stor stue en stund skjønner jeg ikke hvordan vi klarte oss med den lille vi hadde før (ca 30 m2) ........uff, det ble skrytet ja......vi har veldig lite kjøkken da - det hjalp litt
NoDoubt Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Stua vår er ca. 30 kvm. Den er et rektangel og dermed grei å innrede. I det huset vi hadde før så var stua ca. 50-60 kvm. Jeg savner den ikke! Da var det mye mer plass til rot og da eldste var liten så var hun over alt og jeg måtte følge etter. I denne stua har jeg full oversikt:-) Viss jeg skal trekke fram noe negativt i stua så er det at det er så mange store vinduer som resulterer i lite veggplass til bilder.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2009 Ja ja så det er det ikke bare meg som har liten stue, og heller ikke bare meg som kunne tenke meg litt større. Faren min har godt 60 m2, den er jo vel stor da. Det skal jo varmes opp, holdes rent, pyntes til jul og kanskje påske, møbleres osv så kanskje en mellomting. 40-50 m2. Nå er det uansett ikke stua som er førsteprioritet, snart skal rommet til storesøster pusses opp og jeg gleder meg sånn! Vet ikke om det er noen her som husker at jeg begynte å rive tapet i september!? Så det er jo på tide da =/
blond Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Skal vi bytte? Vi har stue på 20 m2, skulle gjerne hatt noen kvadrat mer. Den ene veggen består av vinduer og dør til terrassen samt en halvmeter bokhylle. Den andre veggen står sofaen langs og peisen og så har vi en vegg med bokhyller og cd'er og den siste er det to dører i, ett vitrineskap, en stol og tv-en. Jeg drømmer om større plass, merker behovet mer og mer ettersom guttene blir større.
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2009 Nei tror ikke det =) Forstår i alle fall at du synes du har liten stue. Det er når barna blir litt større jeg og tenker at det kommer til å bli skikkelig trangt. Vi skal lage til lekerom til barna, men nå er det utsatt til lillebror skal flytte opp på sitt eget rom. Nå sover han i rommet ved siden av oss pga han er en del våken om nettene. Da kan barna være litt der, en del av lekene kan være der, og da kan de ha besøk uten at de er under bena på oss.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Hehe, ja dere har virkelig små stuer.. Min stue er 15 m2 i leiligheten jeg bor i nå. Funker det. Huset mitt, som jeg ikke bor i nå, men leier ut, har en stue på 55 m2. Det er like stort som hele denne leiligheten. Savner den litt ja
blond Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Hele huset er for lite, men økonomien tillater ikke flytting, så vi må gjøre det beste ut av det, men det er vanskelig å finne gode løsninger. Guttene har ikke hvert sitt rom, engang. Det blir straks litt bedre når jeg tenker på et vennepar som var 4 på 40 kvadrat, selv om den minste var baby på den tiden hjelper det meg til å se leiligheten vår som et palass, hehe....
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du ser vekk i fra badet så er resten av huset helt ok. Når vi flyttet inn var det 3 rom, bad, do og et rom som du kom inn i før du gikk til enten bad eller do. Vi slo det sammen til et rom og badet er vel på ca 7 m2. Så kan du tenke deg hvor små de 3 rommene var. Helt sjukt! Nå har akkurat 2 av mine søte snille naboer vært her å hjulpet meg å ommøblere denne lille stua med alt for mange ting i. Nå ble det bra!! Håper sambo også synes det er greit, for han vil helst bare ha det slik vi hadde det i starten.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 11. januar 2009 #13 Skrevet 11. januar 2009 Stua vår er 23 kvm, synes egentlig den er helt grei, savner ikke større stue. Har ikke så veldig mange møblerings muligheter, men synes det er greit sånn.
~~DoraDora~~ Skrevet 11. januar 2009 #14 Skrevet 11. januar 2009 Vår er 28 kvm. Det er akkurat passe synes jeg. Jeg foretrekker mindre og mer intime stuer. Det er oftest mest personlig ok koselig. Større stuer har ofte del/er som ikke er i særlig bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå