Gå til innhold

Skal man ringe bhg hver dag barnet er sykt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså om barnet er sykt mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, ringer dere om morgenen HVER dag da, eller bare den første dagen?

Jeg ringte bare på mandag...og så har jeg ikke ringt mer..kom plutselig på at jeg kanskje skulle det, samtidig som jeg syns det er litt unødvendig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer bare første dag.

Skrevet

Jeg som jobber i bhg synes det er veldig fint om foreldre ringer og gir beskjed. Det letteste er vel å si første dagen at hvis ungen ikke kommer dagen etter så vet de årsaken, så slipper du å ringe atter en gang, og personalet slipper å lure på om barnet fortsatt er sykt....

Skrevet

Jeg ringer hver dag, så sant det ikke er åpenbart at barnet ikke kommer mer den uka, da gir jeg beskjed første gangen jeg ringer. Jeg tenker at det er greit for barnehagen å vite hva de har å forholde seg til.

Skrevet

Ok, takk for svar :o)

Skrevet

Hvis barnet f.eks er sykt på mandag pleier jeg og si at han kommer ikke i dag og i morgen.. Så får jeg heller ringe onsdag om han ikke kommer da..

Skrevet

Vi ringer hver dag, vi. Tar jo bare 2 min. Da slipper de å lure.

Eneste er hvis vi vet at hun f. eks blir borte hele uka. Da sier vi fra på mandagen.

Skrevet

Ringer hver dag, men om de har omgangssyken eller neo annet som ikke plutselig er over dagen etter så sier jeg at h*n ikke kommer i morgen heller.

Skrevet

Du kan jo f. eks si når du ringer første dagen at du ikke vet hvor lenge hun blir borte, men at du skal ringe om ettermiddagen når du vet at hun kommer neste dag. Sånn sett blir det oversiktlig for barnehagen, og du slipper å lure på om du skal ringe hver morgen.

Skrevet

Hadde ringt hver dag jeg:) Greit å vite hvor mange barn som kommer, eller ikke kommer for de som jobber der.

Skrevet

Hei, jeg har bare ringt første dagen. Når jeg har sagt i fra regner jeg med at det blir skrevet opp en plass at hun er syk...

Skrevet

Sender sms vi, ringer første dag, og da vet vi som regel om det blir 2 dagers fravær. Etter det sender jeg melding.

Skrevet

Ringer eller sender melding hver dag hun er hjemme så sant det ikke er noe som gjør at hun må være hjemme lengre (diare, oppkast, feber o.l) da pleier jeg si fra at vi ringer på eller sender melding kvelden før hun skal i bhg..

Skrevet

Ringer første dag, og sier at dersom hun ikke kommer neste, og neste der igjen så vet de hvorfor.

Skrevet

Vi sender sms hver dag.

Greit for dem å vite om ungen fremdeles er syk eller bare litt seint ute, liksom.

Skrevet

I barnehagen vår vil de gjerne ha beskjed før 0930 om barnet kommer eller ikke, så de lettere kan planlegge dagen. Så om jeg ikke har sagt ifra på forhånd, ringer jeg =) Du kan jo høre neste gang du er der, hvordan barnehagen din synes det er greiest?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...