Gå til innhold

14 mnd - våken og gråter flere timer på natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille, snille bølle har blitt et mareritt hva søvn angår. Hun har alltid vært et mønsterbarn og sovet natten gjennom uten problem. Legging har heller aldri vært et issue.. Nå derimot.... Leggingen går for så vidt greit, hun er som regel veldig trøtt og sovner relativt fort. Legger seg mellom kl 19-19.30. De siste mnd har hun våknet igjen mellom kl 24-02 og gråter og gråter i flere timer. Har prøvd å ta henne over i vår seng (hun sover på eget rom), men da blir hun bare våken og skal prate og rase. I natt tok vi til og med å flyttet sengen hennes inn på vårt rom slik at jeg lå med hånda inn til henne, men natten har vært den verste på lenge. Hun skrek i tre timer.... Tilslutt måtte vi bare flytte senga inn på hennes rom igjen og da tok det vel bare 5 min så sovnet hun, sikkert av utmattelse...

Hun sover ca 2 timer på dagen og er trøtt når kvelden kommer. Tror ikke vi klarer å legge henne noe senere enn det vi gjør nå.

Har dere noen tips og råd å komme med? Er søvnløs, rådvill og fortvilet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som hjalp for vår gutt var å begrense sovinga på dagtid. Han var dog litt eldre enn din jente, ca 18 mnd.

Er ikke sikkert at det er løsninga for dere, men kanskje verdt et forsøk? Hvis dere f.eks vekker henne etter 1 eller 1,5 time på dagtid blir kanskje nettene bedre? Husk at dere må gjøre dette en periode (f.eks. 1-2 uker) før dere kan forvente å se noen bedring.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...