Gå til innhold

Kan setebabyn ha snudd seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen snudde seg med rompa ned i uke 33, og jeg merka forskjell først i hikking og spark. Hikkinga kjentes øverst og sparkene ned mot venstre lysk. Samtidig var den store klumpen (rompa) ved ribbeina borte, og erstattet med en mindre, rundere og hardere klump (hodet)... Nå synes jeg at den store klumpen er tilbake ved ribbeina og hikkinga er nede ved symfysen igjen.

Jeg ble så lykkelig når jeg oppdaga dette, kan det virkelig være at h*n har snudd seg? =)

Flere som har opplevd dette?

Det rare er at jeg ikke har kjent at den har snudd seg, slik som når den snudde seg til sete. Da var det store og voldsomme bevegelser i magen i noen dager, også endra sparkene og hikkinga seg. På kontroll hos jordmor bekreftet hun at babyen hadde snudd seg "feil vei".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min driver visst å snur seg hele tiden. I uke 35 var den i seteleie, i uke 36 i hodeleie. Jeg har ikke kjent at den har snudd seg, annet enn at hikkinga er nede ved symfysen igjen:)

Skrevet

H*n kan godt ha snudd seg! :)

Min har snudd seg gjentatte ganger i løpet av de siste ukene. Uheldigvis sitter han nå på huk med begge bena i bekkenet mitt - og jeg har termin i dag...

Men altså: Ingen grunn til å ikke håpe at din har snudd seg riktig vei igjen! :)

Skrevet

Ja da håper jeg virkelig at min holdes i hodeleie fremover! Må innrømme at jeg fikk "hetta" når j.m bekreftet seteleie...

Men jeg opplevde at bekkensmertene ble mindre mens h*n satt i sete. Er det vanlig? Har noen av dere lagt merke til det?

Skrevet

For meg er det motsatt: Jeg har mer bekkensmerter når han sitter enn når han har hodet ned...men bekkenløsning kommer jo i veldig mange ulike varianter da.

Jeg håper du har en baby i hodeleie - men det går nok fint uansett. Jeg fikk også litt hetta først, men har begynt å få igjen motet nå. Stoler på at legene og jordmødrene passer godt på pjokken min, og at alt går fint til slutt! :)

Skrevet

Hei!:) Vil bare si at min baby også ligger i sete, og jeg kjenner hikkinga helt nede i skrittet nesten..

Men la oss håpe h*n har snudd seg for din del da!;) Jeg håper det samme skal skje snart her! Driver å gjør øvelser for at hun skal snu seg, og hadde en laaaang samtale med henne idag om at hun måtte være snill å snu seg, både for min og hennes egen del, hehe ;)

Forresten: mine bekkensmerter er like vonde enden hun er med hode ned eller opp.. :S Ble nettopp sykemeldt igjen pga smerter.. Blæææ!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...