Gå til innhold

hva tror dere?? jeg har skiftet lege

Anbefalte innlegg

Skrevet

og har ikke vært der ennå...sliter med bakteriell vaginose (kjenner igjen symptomene) og vil gjerne ha "medisin" utskrevet så jeg kan hente den på apoteket, altså at jeg ikke har legetime, men kun får utskrevet en resept på medisinen. Det fikk jeg alltid hos den gamle legen min, bare tok en tlf..

tror dere det nye legekontoret er villig til å gjøre det samme uten at jeg møter opp personlig, får de journalen min tilsendt fra den gamle legen min??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker ikke den du kjøper reseptfritt på deg?

Du kan jo ringe å høre og se hva de sier.

Skrevet

Aner ikke hva du snakker om... bakertill..... osv- men det er egentlig det samme- hadde jeg vært lege hadde jeg ikke skrevet ut noe til noen jeg ikke visste hvem var!Uansett hva det gjaldt- men som sagt- så er jeg ikke lege.. du får ringe de å høre!

Skrevet

Det tviler jeg på at de gjør.

Skrevet

kan jeg kjøpe noe reseptfritt??

Skrevet

Du får kjøpt Canesten på apoteket og det er for sopp :o) Du kan velge mellom bare kremen eller krem + 2 tabletter som skal føres inn i kjeden.

Skrevet

men jeg har ikke sopp da...virker det mot bakteriell vaginose og??

Skrevet

Nei tror nok ikke canesten vil fjerne bakteriell vaginose??

Men regner med at legen din vil ha deg inn til sjekk når du har dette.. Jeg har ikke fått tabletter uten gy.sjekk sjekk først.. =)

Skrevet

Lurer på om du får kjøpt noe som heter melkesyretabletter på apoteket....ellers trenger du resept.

Skrevet

Men tar du ofte medisin mot det?? Har du prøvd og "ri det av deg" ??

Skrevet

Det er vel bare å ringelegen å høre.

Journalen din blir ikke oversendt til ny fastlege automatisk. Det må du be den gamle legen din om. Å det vil antkoste deg 75kr +50 kr hvis de skal sende den for deg... De vet å ta seg betalt:)

Skrevet

hehe "ri det av meg??". jeg tar ikke ofte medisin, har vel brukt det 2 ganger. Kankje jeg kan prøve ecovag-melkesyretabletter..

Skrevet

Nei det hørtes bare ut som du hadde hatt det ofte siden du sa at forrige legen behøvde du bare og ringe og at du kjente igjen symptomene..

Og om det er tablett form ( flagyl ) du har fått tidligere så er det ganske sterke tabletter.. Derfor jeg lurte..

Bakteriell vaginose er jo forsåvidt noe ala det samme som urinveisinfeksjon .. Og uvi er noe som mange kan bli kvitt uten medisiner.. Derfor jeg spurte... !

Skrevet

jeg har fått dalacin...takk for hjelpen alle sammen=)

Skrevet

Kan godt hende han/hun skriver ut en recept uten å ha sett deg, veldig forskjell fra lege til lege

Skrevet

hvorfor ber du bare ikke legen skrive ut resept med flere reit. enkelt og greit. det gjør min. ikke sløs penger på melkesyretabl, lactasyd osv. det er bare dritt-. funker ikke.

Skrevet

ringte nå, fikk ikke resept, så då må jeg inn å treffe den mannlige legen for første gang å få g.u

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...