Bare blåbær Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Smerter, murringer ved EL ? Når jeg googler om det, så virker det som om alle kjenner når de har eggløsning... Så da må jeg bare spørre dere da..
Har to herlige jenter!=) Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Nei, jeg tror ikke jeg kjenner det. Har jeg aldri lagt merke til. Men jeg har å har alltid hatt periodevise murringer å den slags så lenge jeg kan huske. Det kommer ikke til samme tid i syklusen. Det kan være under mens, før mens, etter mens. Har nettopp fått tilbake mensen etter fødsel får ett år siden. Hele det året jeg ikke hadde syklus hadd jeg også¨periodevis murringer, stikkninger å alt dette jeg hører mange kjenner ved eggløsning! Har lest man kan få murringer å den slags av andre spenninger i underlivet, trenger ikke alltid skyldes el eller graviditet. Til noen gjør det sikkert det men ikke til meg!=) Men jeg kan derimot merke sånn slim som kan strekkes. Det er det eneste. Men det har jeg også hatt utenom i den perioden el er.
2010 Mammaen Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjenner det vanligvis. Noen ganger bedre enn andre. Til tider er det skikkelige smerter. Helt umulig å ikke kjenne det. Denne syklusen hadde jeg EL-smerter i ca 4 dager. Det er lengre enn jeg vanligvis kjenner det. Jeg kjenner det på siden - litt under hoftebenet i høyde(annenhver gang høyre og venstre).
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Ja, jeg kjenner det, enkelte ganger gjør det så vondt at jeg må gå bøyd. Alt inni der er ømt, lurer på om det er no galt, dagen etter er det ikke så ille, bare bittelitt ømt.
*gravidnr3* Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Ja jeg kjenner det kjempe godt, må gå bøyd pga. smerten ofte jeg også... men som denne gangen synes jeg den varte så kort stund, så håper på det beste!!
Bare blåbær Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2009 Takker for svar:) Jeg er litt usikker, har ikke tenkt noe spesiellt over det før. men vet jeg har kjent litt smerter i ve el hø side tidligere... men tror ikke det har vært hver mnd... jeg mener jeg skal ha el denne uken her, men har ikke kjent noe.. :S
flise78 Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Ja, jeg kjenner eggløsning godt. Har vært frem år på p-pillen og hadde eggløsning i forigårs, men strimmelen har ikke utløst noe LH før i går og i dag, så da virker det som om eggløsningen min og disse strimmlene ikke går så godt overens.....får det ikke helt til å stemme jeg:-) Det at egget løser seg fra folikkelen(!), det kalles vel eggløsning det også?? Håper på baby, men ikke før april mai, skal ut å reise i september.....litt smånervøs etter å ha hatt heftig sex og trodd på at EL testene er nøyaktige ( slik at vi gjorde det i sikre perioder)....men men....reiser kan en alltid gjøre, og det finnes vel ikke noe større i livet en å få barn. :-)
mollemor-79 skal prøve ivf:) Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Jeg også kjenner det kjempe godt. Akkurat som å ha 2 tennis baller på hver eggstokk som hele tiden murrer og små verker i en uke for så å gå tilbake til det normale. Humøret er heller ikke mye å skryte av heller i de tider.. Jeg har alltid vært sånn og har blitt gravid 2 ganger.
Jente92 Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Ja, jeg kjenner det også.. Som små stikkninger og smerter i siden.. Kan gjøre veldig vondt til tider!!
Lotta2010x2012 Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjenner som oftes det. Rett under hoftebenet, men pleier bare å ha det en dag eller to...
flise78 Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Tror jeg skal droppe EL- testing, dem virker ikke på meg og kjenner eggløsningen best selv......noen som har hatt det likedan? En av EL -testene har såvidt hatt en antydning til rosa strek, men det var meget svak.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Hei! Jeg kjenner også EL-smerter, kan være fryktelig vondt til tider, men jeg leste på lommelegen at dette heter mittelsmertz smerter eller noe lignende deromkring, husker ikke helt hvordan det staves og disse smertene kommer ca 1-2 døgn FØR eggløsning og det virker som om det stemmer utfra syklusen min ihverfall, jeg får disse smertene 1 dag før EL... Så nå vet jeg at jeg ikke har hatt sex langt nok ut i min syklus, for jeg har trodd disse smertene var EL jeg da - så må nok hoppe i høyet enda en tre-fire dager til etter at jeg har disse smertene, så neste pp vet jeg hva jeg kommer til å gjøre, hihi =)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Signerer deg "Meg og lille snuppis..." Jeg kjente aldri el før jeg fikk mine to barn, men nå er det ingen tvil om når el er for å si det sånn. Kjenner det veldig godt stort sett på høyre side. Til tider vondt når jeg tråkker ned/går... Derimot ser jeg sjelden el-slim, noe jeg hadde før jeg fikk barn (uten å vite hva det var, og da klaffet det...hmm)
maaneskinn Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Jeg pleier å merke det, men ikke slik at jeg får kjempevondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå