Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 32 nå, og var hos legen for to dager, hvor alt var i orden og babyen hadde det supert. Han hadde ikke festa seg og lå mest sannsynlig i sete leier, men det er jo enda tid for at han kan snu seg.

Men nå har jeg merka at han ikke er like aktiv som han pleier, spesielt om natta. Før våkna jeg av spark å sånt, men ikke nå. Har kjent liv hver dag, så er ikke helt stille heller, og har merka at han driver å romsterer, men ikke like mye som før. Kan han ha snudd seg, og da sparker innover så jeg ikke kjenner det så godt? Bør jeg være bekymra? Er det noen andre som har merka litt forandring? Uff, mange spørsmål, håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg kan svare på alt du lurer på, men min baby ble og mindre aktiv om natta og morgenen ca rundt uke 30. Kanskje på grunn av mindre plass? Den ligger også i seteleie. Men er du bekymra så ring føden, jeg opplever at de alltid tar spørsmål alvorlig og jeg har inntrykk av at er de i det minste tvil om at alt er som det skal så får du komme inn på en sjekk!!

Hvis jeg syns jeg har kjendt lite liv en stund bruker jeg å spise litt og legge meg ned på sofaen. dytter litt på babyen og får alltid respons, ligger rolig til jeg syns jeg har kjendt tilfredsstillende med liv. Er tempoet høgt i kvardagen kjenner jeg gjerne mindre liv, så da er det godt å legge seg ned å bare kjenne at det er noen der : )

Lykke til!

Skrevet

Prøv og spise/drikke noe surt og se om det får liv i babyen din:) Hjelper ofte det. Dersom du er veldig bekymra bør du ringe føden. Alt er nok helt bra, men en sparketest eller noen beroligende ord fra noen som er "kyndige" hjelper nok på:)

Skrevet

Er 30+0 i dag og Junior har vært rimelig stabil på aktivitetsfronten siden han har ligget i samme posisjon hele tiden. Hodet ned og kroppen mot høyre. Her for et par dager siden gjorde han et kjempehopp i magen, og det viste seg at han da snudde seg fra venstre til høyre side. Fortsatt med hodet ned. Hele den dagen var han veldig stille. Kjente at han hikket og flyttet litt på seg, men ellers veldig rolig. Jeg derimot ble selvfølgelig litt urolig ;-) Dagen etterpå tok han seg opp igjen og er nå omtrent tilbake til normalen. Var hos jordmor i går og alt er topp.

Slike perioder har han hatt før også, men nå som jeg kjenner bevegelsene hans så tydelig, så merker også jeg det veldig godt dersom han blir roligere. All fornuft tilsier jo at alt er i orden så lenge du kjenner at han romsterer litt og kanskje hikker og rett og slett er i live. Alikevel skjønner jeg deg jo veldig godt!

Jeg våkner forøvrig aldri av spark om natten. Tror han faktisk sover seg gjennom mesteparten av den. La trenden fortsette etter fødsel! *hehe*

Skrevet

Nå har jeg jeg spist yoghurt og drikki is kaldt vann, og da kom sparkene etter noen minutter!!! :D Ble skikkelig letta :D Tusen takk for gode råd og tips, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...