Gå til innhold

Kan jeg kalle min datter for Izzie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så søtt navn+at det er enkelt å uttale.Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du sikkert.

Litt sært, og litt som et katte- eller hundenavn, men ikke blant de verste jeg har hørt.

Skrevet

Vet om en som kaller sin datter det. Hun heter i utgangspunktet Isabelle.

Skrevet

Passer bedre som kjælenavn for ett annet navn, som feks Isabelle. Inspirert av Grey`s?

Skrevet

Izzie heter ikke Izzie hun i greys heller. Hun heter også Izabelle.

Skrevet

Klart du kan. Vet om en som kalte datteren sin Izellah. Izzie er jo helt i samme gate.

Skrevet

Synes ikke det passer på norsk nei. Og alle kommer til å tenke at du har sett for mye på Grey`s anatomy. (Hun heter forøvrig Isobel, ikke Izabelle;-)

Skrevet

Nå er det ikke alle som glaner seg ihjel på Grey's da.

Hilsen en som synes navnet var søtt nok, siden hunden her heter det. Uten at eg har sett en eneste episode av Grey's og vet heller ikke hvem Isobel eller Izabelle er.

Skrevet

Er vel egentlig for kortning for Elisabeth. Lizzi eller Izzi blir de ofte kalla i usa.

Skrevet

Ja,hvorfor ikke? Det ER jo et søtt navn.Det er verre med norske foreldre som kaller sin norske datter MEREDITH

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Ja, det syntes jeg absolutt:)

Skrevet

Langt ifra det verste jeg har hørt.

Greys varer ikke evig heller, selv om sikkert en del kommer til å tro at du har sett litt for mye på det. ;) -Men om man nå skulle ha fått idéen fra en tv-serie, så spiller vel ikke det heller så veldig stor rolle, så lenge navnet er fint.

Skrevet

Kaller man virkelig sitt barn for Meredith i Norge? Hvordan skal man uttale det liksom?

Men,to the point..Izzie er søtt,men et kallenavn for meg

Skrevet

Tja, jeg er enig med de som sier at det er langt i fra det verste men kan kalle noen og at det faktisk er litt søtt. Men samtidig er jeg imot å gi barn en forkortet versjon av navnet. I noen tilfeller fungerer det bedre som f eks Margaret/Margrethe - Maggi, Christoffer - Chris (uten at det er noen favoritt eller i nærheten...)

Det verste tilfellet jeg har hørt om er egnetlig en jeg vet om som døpte datteren Madikken. Madikken er kjæleformen for Magdalena. Var i allefall det i boken/filmen, altså ikke et skikkelig navn. Blir samme som å kalle noen Stoffer'n i stedet for Christoffer. Men sånn jeg har forstått det er det fritt frem for å kalle barnet nærmest hva man vil så hvorfor ikke Izzie :)

Skrevet

Haha! Ikke et skikkelig navn.

Du er anonym 04:29 er klar over at de fleste navn er en "variant" av et annet eldre navn?

Syntes du Anna er et skikkelig navn? Det er jo ikke det da.

De fleste "kjælenavn" blir jo tilslutt egne navn, uten at jeg tror Stoffer'n kommer til bli mest poppis i gata. Hvilket forøvrig i mine ører høres veldig lite ut som et kjælenavn.

Og til HI: Jeg ville aldri kalt min datter Izzie, men jeg har "sære" navn på ungene mine jeg. Liker du det er det vel fritt frem! Om alle likte de samme navnene ville det bli kjedelig. Spørsmålet jeg syntes du skal stille deg er evt. : Ville du syntes det er greit å hete Izzie?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...