Gå til innhold

Dyner, puter og sengesett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det finnes dyner og dynetrekk i 65x80 cm og 80x100. Skal man kjøpe den minstre størrelsen til nyfødte, og isåfall hvor mange måneder kan den brukes? Jeg synes disse tallene er så små! :) Har også inntrykk av at en del kjøper to dyner, så man har en til vogn og en til seng. Jeg får barn i mai, kan det da være greit å kjøpe en tynn dyne til vognen og en tykkere til sengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syns selv det er veldig greit med vogndyne;) kjøpte en litt større til sengen.. mange er redd at da skal barnet få den over seg etc og ikke puste, men man bretter den bare under madrassen:) var et tips jeg fikk som ble vel anvendt:)

Skrevet

Så du kjøpe da den 80x100?

Skrevet

Når jeg fikk Sander i juli 07 så kjøpte jeg to dyner i str. 65x80, en til senga og en til vogna. Grunnen til at du ikke vil ha en stor dyne er om babyen sover urolig og kaver seg langt under dyna. Da kan den bli overopphetet og det vil man jo absolutt unngå. :) Jeg hadde helårsdyner, og det gikk helt fint til Sander vaffal... Når de er så små så skal de jo ikke fryse. På sommeren var det for varmt for Sander å bruke dyne, hadde pledd da, og det gikk kjempefint! :)

Skrevet

jepp:) og et barn beveger seg jo, så er lett for at den lille dynen kan falle av føler jeg.... brukte gaskluter fra sparkjøp som hoeunderlag... de er så tynn at får barnet det over hodet er det ikke så skummelt som med fx et putetrekk som hodeunderlag...

Skrevet

fint navn;) samme som min på 2,5 år:)

har man den på 80x100 er det som sagt bare å "putte" den under madrassen.. sparer også penger på sikt... en helt lille dynen blir ikke brukt lenge desverre... min vokste fort ut av baggen i vogna og den lille dynen.... kan selvsagt variere, men de vokser jo så fort de små;)

Skrevet

Jeg har kjøpt begge størrelsene så får vi se hvilken vi bruker i senga i begynnelsen. Men vil bare tipse dere om princess sin nett butikk som har masse billig sengetøy til "baby"-dyner. Jeg fikk 5 sett og to laken for 450 kr med frakt:)

Jeg kjøpte forresten mine dyner på kid. De har nok forskjellige typer men jeg valgte de fra Høye. Som skal være allergi testet og fri for dårlige middler under produksjon. Tror jeg ga 4-500 kr for begge:)

Skrevet

Japp, vokser sykt fort!! :P

Jeg syntes det var greit med den korte dyna, men det kan være fordi jeg hadde en liten seng.. :) Har Stokke sleepi til mini, og når den var i liten "modus" så syntes jeg at det blei ille mye dyne å putte under madrassen. Han blei jo nesten liggende nedover med hodet. :s Kjøpte større dyne (80x100) når vi forlenget senga... ;)

Skrevet

Vi har oxo Herkules dynene fra Kid! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...