Gå til innhold

Blir litt overasket og skuffet over enkelte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nå mitt tredje barn, og vi hadde egentlig ikke planlagt dette. Derfor hadde vi solgt vogner og div. utstyr etter lillemann. Så da vi nå skulle starte med litt innkjøp så bestemte vi oss for at vi skulle kjøpe ting brukt men så nytt som mulig.

Så fant jeg vognen på finn og den er akkurat den vognen jeg vil ha. Så vi kjøper den. Jeg reagerer her på at den ikke er helt ren. Noe møkk rett og slett. Vel jeg har vasket alt vaskbart på slik vogn før og for meg så er det rett og slett naturlig at man renser og vasker ting før en selger det. Men tydeligvis ikke for disse. Vil opplyse om at alt kom av i vask.

Så i går kjøpte mannen min bilsetet vi hadde lyst på og tror du jammen ikke det er gulperester på det. Nei fader altså. Er det så vanskelig å ta av trekket og slenge i maskinen, det tåler 40 grader, det står det jo på. Blir helt matt jeg. Alt jeg har solgt etter forrige mann vasket og renset jeg før jeg la det ut for salg. Trodde da det var normalt ingen som ønsker å kjøpe møkk. Jeg ville jo vasket det likevel da men det var mest for å få ut støv slik rett før babyen kommer.

Ja ja nå har vi kjøpt de to store tingene vi manglet og jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe mer brukt, etter denne erfaringen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er veldig spesielt, jeg kjøpte en brukt vippestol sist - av ei venninne til og med som ikke akkurat slo av på prisen for en kjenning, for å si det sånn. Den var det grøt og diverse udefinerbart på.

Skjønner ikke det der jeg heller, selvfølgelig vasker man ting før man selger det tenker jeg!

Skrevet

Ja ikke sant.

Jeg tenkte da jeg kjøpte vognen at det bare var jeg som hadde uflaks og kjøpte vogn av en som ikke hadde forstått at det var en uskreven regel å vaske før man sender videre.

Men når jeg da også kjøper av en annen som også har misset dette føler jeg at det kanskje er jeg som er gammeldags?

Skrevet

Man vasker da tingene før de legges ut for salg. Noe annet er bare ekkelt!

Dessverre er det ingen garanti for at ting man kjøper brukt er rent eller i stand.

Skrevet

Jeg kjøper mye brukt.

Men ikke baby ting, med tanke på at jeg vet ikke hvordan ting har blitt behandlet før.

Å så kjøper jeg aldri ting usett på finn, skal jeg kjøpe noe der, så må det være så nærme at jeg kan stikke å hente det, å si at jeg ikke vil ha det hvis det ikke er bra standar.

Har vært bortig folk som har brukt bilde fra når tingen var ny, å når jeg skulle hente, så var det en utslit ubrukelig ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...