Axelia Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 og vips så var jeg "bare" i uke 17+6 istedenfor 19+3... Dette kan umulig stemme ... Man vet jo selv når man hadde siste mens,hadde el og hadde sex under el... Skal jeg ta ha testa positivt rett etter befruktning ? Hvilken erfaring har dere ? Kjempeglad for at alt var fint med baby =) Men akkurat dette skal sies å irritere meg :/ Er det noen som har opplevd dette i tidligere svangerskap feks og hvordan kom minsten etter din termin/ ul termin ? Og dere som har blitt satt tilbake på ul i dette svangerskapet, kan det stemme ?
Plutselig_gravid Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Velkommen i klubben. Ble også satt tilbake 11 dager. Veldig kjedelig siden jeg gikk 18/19 dager over tiden sist....
puttelutten <3M&M<3 Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Hvis du er sikker i din sak og ikke tror at denne terminen kan stemme råder jeg deg til å stå på ditt! Sist hadde jeg menstermin 20 mars men ble satt til 31 mars på UL - sønnen min kom 05 april - han var 4400g og 52cm og jeg hadde nesten ikke fostervann. JM innrømmet etter fødselen at jeg nok hadde hatt rett i utgangspunktet og at det kunne gått gale dersom han hadde latt vente lenger på seg! Ikke for å skremme deg, bare et velmenende råd fra en som har opplevd lignende. Desverre har helsevesenet så stor tro på seg selv at det er vanskelig og overbevise dem om noe annet! Men mest sannsynlig kommer barnet når det er klart og alt går som smurt! Det gjorde jo tross alt det for meg!! Masse lykke til! Fikk du forresten vite hvilket kjønn det var?
Axelia Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2009 Hehehe, da er jeg hvertfall velkommen =) Gikk 16 dager over sist gang og siden jordmoren sa ta dette med 99 % sannsynlighet kom til å skje igjen, irriterer det meg hvertfall AHHH!! Da er vi i samme sko Plutselig_gravid Når er din termin ?
Shiny84 Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 vet hvordan det er ja, UTROLIG irriterende.......... hi, hi jeg ble satt 3 uker tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! med både nr 1 og den i magen!!!!! nr 1 fikk jeg på ul termin, men den i magen nå vet jeg jo ikke, er helt i begynnelsen, tok tidlig ul, for enten var jeg 1 uke lenger eller 2 uker kortere, men jeg var 3 uker kortere visstnok!!!!!! blæ! da må jeg ha testet pos 9 dpo, men det er vel kanskje mulig....??!
Axelia Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2009 Hei puttelutten og gutten ! Tusen takk for svar Du har helt rett og jeg skal stå på mitt denne gangen.Gikk 16 dager over sist gang ,ble komplikasjoner og akutt snitt.Er derfor "heldig" denne gangen og blir fulgt opp litt ekstra opp på slutten og det kan heldigvis komme godt med da disse 11 dagene kan ha mye å si for morkakens "levetid". Jeg krysser fingrene og har dine råd og erfaringer i bakhode når jeg skal på kontroll igjen... Minsten krysset bena og var rimelig sta der den lå.Foreløbig ukjent kjønn;) Jeg skal spandere på meg en 3d denne gangen så håper vi kan se det der
*toppris* Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 jeg hadde egen termin på min sønn 3108, ble satt til 12.09 ved ul... ut kom han 01.09... hehe... de bruker jo standard mål osv når de måler og fastsetter termin, på de fleste stemmer dette.... men aller er forskjellige;) og barna vokser i forskjellig tempo... vet selv at jeg hadde rett... han kom altså en dag over termin;)
*toppris* Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 er forresten gravid nå, har hatt tidlig ul grunnet SA på ene tvillingen... er ikke 7-8 uker som jeg trodde, men er ca 5 uker på vei... hadde regnet ut fra når jeg fikk positiv test.. pga har hørt at man er minimum fire uker på vei før den slåt ut.... men fikk da høre at testene varierer og at de kan slå ut allerede etter ca 10 dager...
Har to herlige jenter!=) Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble og satt 11 dager tilbake. Hadde menstermin 2.februar, fikk ul-termin 11.februar. Jeg mener jeg hadde "rett" da. Jenta kom 25.januar!=) Hadde jeg gått en uke over mensterminen min hadde jeg krevd å få tatt ul å sjekket om ståa var bra der inne, i tilfelle jeg hadde rett. Har jo litt større sjanse for dødfødsel om man går lenge på overtid så greit å si fra om du er redd for det å du mener din termin er riktig.
Plutselig_gravid Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Axelia: Jeg har menstermin 13. mars og ul termin 24. mars. Overtid blir vurdert 5 april. (Forrige gang var jeg på flere overtidskontroller uten å bli satt i gang) Kan jo risikere å gå 1 mnd over denne gangen. Er ikke alle bebiser som kommer når de er klar for å si det sånn. Lillegutt var veldig overtidig og hadde fått lite næring på slutten. Håper det "hjelper" at jeg ikke er førstegangs. De ser jo på fødselspapirene mine fra forrige gang at han var overtidig så det holdt så kanskje de vil høre mer på meg denne gangen...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå