Axelia Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 og vips så var jeg "bare" i uke 17+6 istedenfor 19+3... Dette kan umulig stemme ... Man vet jo selv når man hadde siste mens,hadde el og hadde sex under el... Skal jeg ta ha testa positivt rett etter befruktning ? Hvilken erfaring har dere ? Kjempeglad for at alt var fint med baby =) Men akkurat dette skal sies å irritere meg :/ Er det noen som har opplevd dette i tidligere svangerskap feks og hvordan kom minsten etter din termin/ ul termin ? Og dere som har blitt satt tilbake på ul i dette svangerskapet, kan det stemme ?
liten spire Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 hei ble satt tilbake med mine tre første ( har ennå ikke vært på ultralyd denne gangen ) men nr 2 ble jeg satt tilbake 14 dager , noe jeg ikke fikk til å stemme i det hele tatt . Har fått alle sammen før ultralyd terminen . nr 3 kom faktisk på min termin mens de to andre har kommet litt over min termin men over en uke før ultralyd terminene vet ikke om dette var noe til hjelp for deg Vet det er kjempe irriterende og bli satt tilbake men somregel kommer de alldrig rett på terminen uansett + - 14 dager er jo helt normalt lykket til
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg ble satt tilbake 10 dager og det er veldig tydelig at det ikke stemmer. Sykehuset gjorde seg et notat av det slik at hvis det nærmer seg overtid vi de sjekke ekstra nøye og ta min (og legens) termin. Ul-terminen er en arbeidstermin og den gjelder der og da, men først ved overtid blir det viktig å se på avvikende terminer.
Endelig_mamma<3 Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Hei! jeg var på ul 23.des, gikk inn på sykehuset i uke 18+2 og gikk ut i uke 16+6.. så jeg skjønner hvordan du har det.. men lite man får gjort med det, bare glede se over livet der inne og at alt står bra til... Men det er veldig irriterenes fordi man vet jo når man hadde sist mens og da har man ikke el 4 uke etterpå?!?? eller kanskje.. ikke lett å forstå seg på dennen kroppen.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Jeg var hos spess pga magne sp og slikt. Og hun kunen bekrefte att man kan ha el helt oppi mensen, altså el så mensen noen dager etter. Jeg hadde el en uke før mens og testet positivt på ikm dagen. Jeg ble gravid på første pp etter p-piller og da er vist vanlig med forsinket el. Jeg har til dags dato ikke funnet el med tester, og jeg testet i 8 mnd med første, og trodde att det holdt midt i syklus ca, men kansje jeg har en ustabil el da? Feks min tante har el rett etter mens 4-5 dager. Så om man ikke har tatt en el test er det ingen garanti for att el er midt i mnd:) Men skjønner att det er irriterende spess for de som har el testet og vet nå el var! Men ut kommer de til slutt vi for glede oss med det:)
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Hvorfor henge dere opp i hva ul termin er? Det stemmer jo som regel mye bedre med mens termin,hvis man er sikker på ca når man unnfanget og slikt..jeg ble satt frem tre dager på ul..og jeg vet til og med dagen jeg unnfanget...så da stoler jeg mer på min egen termin...men det er uansett pluss minus 14 dager..så å bli satt tilbake 10 dager feks..trenger ikke å være rett.Jeg ville heller fulgt min egen termin som jeg selv har regna ut.
Svale <3 Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Ble satt 9 dager tilbake.. Kan ikke helt skjønne at det stemmer, men... Det vil jo tiden vise.. Skal på ny priv. ul om en mnd, så får se hva han sier..
MrsMilla Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Hei, vi ble satt tilbake 14 dager forrige svangerskap. Jeg trodde aldri på ultralydterminen. Dattera vår kom til ultralydterminen, men viste klare tegn på overtidighet - jordmor mente hun var minst 14 dager overtidig. Vi burde ha blitt satt igang før, for jenta var stor, ble veldig stresset og jeg fikk mye komplikasjoner på slutten. Tro på din egen termin - ungene er jo ikke like der inne!
mini blir storebror Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 søsteren min ble satt tilbake 10 og 14 dager på hennes 2 barn på ul. men fekk begge på hennes egen å legens termin. det samme sjedde med mor når hun ventet min søster å bror. ble satt til bake ca.10 dager på ul men kom på hennes å legens termin.. eg har og blirr satt tilbake 10 dager på ul. men holder meg til min å legens dato.
kyllerylle Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Hej I mit forrige svangerskab blev jeg sat 11 dage tilbage på UL som dig, og vidste at det ikke stemte. Da jeg fødte for tidligt viste det sig at in datter faktisk var i uge 35 som jeg havde ment og ikke i uge 34 som UL- havde indikeret. Lægerne gav mig endelig ret, da min datter var i så god form at det ikke kunne stemme at hun skulle være yngre. Denne gang er jeg sat 4 dage frem på trods af at jeg brugte EL-test og præcist ved, hvornår jeg blev gravid. Derfor giver jeg ikke meget for UL-termin, men stoler på min mens-termin og vil råde dig til at gøre det samme.
May-juli07+mai09 Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 kjipt, men sant!!! babyn kommer når h*n er klar ;O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå