metaMORfose Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg strikker og hekler og broderer. Synes det er hyggelig, avslappende og det er artig å se hva en produserer. Men hvordan monterer man et pannebånd? Jeg har strikket til ei venninne, det ble kjempefint, men jeg skjønner ikke hvordan jeg monterer. http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=86&d_id=10〈=no Står en slags forklaring, men jeg skjønner ikke! Selve strikkingen tok en liten kveld, og det ble kjempefint, men monteringen får jeg ikke til!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Kan ikke hjelpe deg - da strikking ikke er min sterke side.. Men skulle virkelig ønske at jeg kunne strikke. Er vell aldri forsent å lære, og øvelse gjør mester. Så vi får se.. Men brodere syns jeg er kjempe artig, så det gjør jeg en hel del av..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 He he.. Tenker stadig på det, men det blir med tanken... Men bøyer meg i støvet for alle som har tålmodigheten til det. Har sydd noen gardiner, men det er et par sømmer også....FERDIG!
2 små orkaner Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg driver med brodering og syr diverse klær til guttene. Driver også litt med papirklipp. Dessverre er der ikke riktig tid til håndarb. i øyeblikket med 2 små barn. Gleder meg til de blir litt størrer så der blir mer tid til meg selv og mine interesser:-) Kan ikke hjelpe deg med ditt problem da jeg ikke har peiling på strikking.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Hm, sjønnte ikke helt dette jeg heller nei, du får ta med deg pannebåndet og oppskriften på en garnbutikk i morgen og se om de kan hjelpe deg der. Jeg strikker litt, broderer litt og holder nå på å sy en gardin for hånd om man kan kalle det håndarbeid.
skorpionfruen Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Et av mine nyttårsforsett er at jeg skal lære meg å strikke så snart skal jeg være i gang. Har alltid hatt lyst å lære meg det
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. januar 2009 #7 Skrevet 8. januar 2009 Kan desverre ikke strikke. Men har som mål å lære meg det. Kanskje jeg skal lage det som mål i 2009, så blir det gjort. Jeg broderer en del da. Hva broderer dere nå for tiden? Jeg har akkurat bestilt 3 julestrømper som jeg tenkte jeg skulle brodere til hvert barn. Så får alle like og med hver sitt navn på. Så tenkte jeg skulle begynne på dem nå når jeg fikk dem.
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Å jada,her går det i strikking,hekling og så lager jeg nisser =) Men det er en dyr hobby,så det blir ikke ofte jeg lager for å gi i gaver. Kan ikke hjelpe der med pannebåndet.Har aldri strikka slike.
metaMORfose Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2009 Jeg bare monterte etter fri fantasi, jeg. Ble vel ikke helt perfekt, men det gikk greit. Og da jeg dro over med strykejernet (hadde selvfølgelig et vått kjøkkenhåndkle over) så ble det helt greit. Hvis noen vil strikke det pannebåndet så kan jeg i alle fall hjelpe til med forklaringen, den er noe klønete forklart fra garnstudios side. Men på garnstudio.com så ligger det strikkeskole osv, og mange gode, gratis oppskrifter.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 8. januar 2009 #10 Skrevet 8. januar 2009 Takk for tips. Garnskole ja, det skal jammen meg jeg sjekke ut. Da hadde min mor blitt imponert om jeg plutselig kunne strikke. (husker kun hvordan det er å strikke rett), kan ikke legge opp, felle av eller lage hull. Bortsett fra de hullene som ikke skal være der, de er jeg god til!! haha:)
Mille** Skrevet 8. januar 2009 #11 Skrevet 8. januar 2009 Jeg har brodert ganske mye, men ble rimelig mettet etter det siste svangerskapet hvor jeg fylte lange dager med brodering. ;o) Har prøvd å lære meg å hekle, men det gikk heller dårlig. Har strikket litt nå før jul, tror jeg skal kjøpe meg litt garn igjen. Greit å ha strikning på senvakt, det roer mange ganger beboerene å se at vi holder på med håndarbeid. ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå