hippetihopp Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Jeg begynner å skjønne at det store lille nærmer seg med stormskritt (termin 16.feb), men vi har ikke alt utstyr på plass ennå... Synes det er litt stress! Dere med erfaring: trenger man stellevesken med en gang (slik at man må kjøpe den før mini kommer), eller kan det vente? Sliter med å finne en jeg vil ha. Hvilken stelleveske har dere kjøpt, og hvor kjøpte dere den? Jungelen der ute er så stor...
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Jeg kjøpte stelleveske som hørte til vogna. emmaljunga, den er i skinn. Tror det vil lønne seg, om det skal begynne å regne. Å syns det var litt stilig med skinn.. Men det er jo smak og behag. Syns du skal velge en veske du er komfertabel med, men ja det er kjempe vanskelig =oP Er det andre som har kjøpt mer enn bare 1 veske? Er det mer praktisk med 2?
trollo Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Hei, Stelleveske kan du sikkert vente litt med. Da eg fekk førstemann var eg lite ute av huset den første månaden... Det du må tenke på ved kjøp av stelleveske er: God å bære, ikkje dett av skuldera når du bærer ungen. Henger godt på vogna. Må ha med stellematte (men det trur eg alle har inkludert i veska. har iaffefall ikkje sett uten) Må ha plass til et par bleier, et ekstra skift til ungen, ei flaske eller to, litt mat (når ungen blir litt større). Det er og veldig greit med lommer/ rom i veska slik at ikkje alt ligger hulter i bulter i veska og du må rote rundt for å finne div. Eg kjøpte brio sin. Eg fornøgd med den, skal bruke den til nr to som kjem snart:-)
Mini LK Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg syns ellos sin var genial, en veninne har den, den har lomme rett under klaffen til en pakke med våtservietter som du da kan dra rett ut istedet for å ta ut hele pakken for hver gang. Jeg skulle kjøpe en men så sluttet de med dem, så igår at de har fått nye men den vises ikke med bilder annet enn utsiden så ikke godt å si hvordan den er inni. Kanskje noen som har bestil kan fortelle oss det. Jeg hadde en som følgte med emmalunga vognen men den er stort sett 1 stort rom og jeg er veldig misfornøyd og har nå kjøpt den som hører til Quinny zapp. Bagen bør ha litt lommer og innkludert stellematte syns jeg.
tingeling1 Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har kjøpt Teutonia sin (2009 modell) og den er super. Mange rom og småvesker inni til å oppbevare alt nødvendig og litt til.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har kjøpt SkipHop sin canvas bag. Har enda ikke fått den i hus, men en venninne av meg har bagen, og den er heeelt genial! Masse rom, og har egne reimer man henger den på vogna med. Venter den i posten når som helst, bestilte fra USA i og med at det er mye billigere Stellebager her i norge er jo helt utrolig dyre, og mange er stygge og upraktiske, så da er det like greit å bestille utenfra;) Anbefales virkelig!
hippetihopp Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2009 Takk for svar! Så litt på den veska på nettet, men den var dyr ja! Hvor mye må du betale når du bestiller fra USA da? Og hvilken nettside bestilte du fra?
<3 2prinser <3 Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Hvor mye bruker dere på dette? Synes de jeg har sett har vært så dyre?
Mia77 Skrevet 7. januar 2009 #9 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har stelleveska som hører til vognen, men den er litt liten. Kjøpte derfor Graco sin, veldig fin. Tror jeg betalte ca 500 for den.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #10 Skrevet 7. januar 2009 Hei igjen! Jeg bestilte fra www.kiwikidsgear.com, og betalte ca 550-570 kr med frakt for den, så det er mye billigere enn om en kjøper den i norge har jeg sett..
collagirl Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Måtte du ikke betale toll?? det ble jo nesten 80 dollar og med toll bi det ca 750 kr... Ba du om gavepakke el no sånn?
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #12 Skrevet 7. januar 2009 Niks, ikke noe toll. ba om at det skulle bli merket som gave, men fikk beskjed av venninna mi om at de gjør det til vanlig også, så en skal slippe dette. Total pris ble 550 eller 570 kr (husker ikke nøyaktig). Pengene ble trukket dagen etter, og det ville jo vært merkelig om de ikke tok alt under en pott?
ainapost Skrevet 7. januar 2009 #13 Skrevet 7. januar 2009 Hei, Sjekk ut www.rettinett.no Der selger de noen stellevesker som heter fleurville som er kjempefine! Tror prisen på nett er noe ganske annet enn i butikk! Lykke til med alt som venter!
mammaen til 2+1 Skrevet 7. januar 2009 #14 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har kjøpt allerhand messenger bag http://www.alexi.no/product_info.php?cPath=10&products_id=4474 kjøpte min på barnas hus til 799,- så den er litt dyr.. men jeg MÅTTE ha den.. =) Syns det er kjempepraktisk med masse rom og lommer.. og geniale løsninger m tanke på stelling.. =) Men mange mener at det er mest praktisk med et stort rom til alt.. Er vel slik som med andre vesker.. smak og behag,. =) Er du veldig i tvil kan du jo kjøpe en billig... så heller ivestere i en dyrere hvis du er misfornøyd.. =) Jeg tar med stellebagen til føden.. det er babyens "fødebag" med hentesett og sånt..
Cecilie`s mor Skrevet 7. januar 2009 #15 Skrevet 7. januar 2009 fant en genial stelleveske på barnas hus.den har mange små lommer,og det går an å slå den ut til en liten bag.synes det er veldig praktisk hvis vi er på besøk til noen og den lille skal sove litt:) den var satt ned til 250 kr.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 8. januar 2009 #16 Skrevet 8. januar 2009 Hvis du må betale toll, betaler du det når du henter pakken på posten. Men hvis det blir merket med gave er det jo ikke noe problem.
har spire i magen min Skrevet 8. januar 2009 #17 Skrevet 8. januar 2009 stelleveske trenger du egentlig ikke kjøpe...hvis du vil vente. Forrige gang jeg fikk baby hadde jeg ikke kjøpt stelleveske og da fant jeg ut at jeg kunne bruke noen av de store veskene/bagene jeg allerede hadde. fant en liten strandbag med snøring i toppen og den brukte jeg hele veien. Passet fint under vogna. Denne gangen (er 36+2 på vei) har jeg kjøpt en helt enkel stelleveske på KID (på salg til 80,-) i grå velour. Kjempe fin og akkurat passe stor. Man lager seg selv behov. Jeg personlig hadde aldri gått å kjøpt en stelleveske til flere hundre kroner...da vil jeg heller kjøpe andre ting til baby Men vi er forskjellige. Og dessuten de første 4 ukene er man ganske lite ute av huset (min erfaring).
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #18 Skrevet 12. januar 2009 Hei igjen! Jeg som hadde kjøpt SkipHip canvas stellebagen. Fikk hentelappen i posten idag, og det viser seg at jeg må betale toll likevel, hehe:) 155kr må betales når jeg henter den på posten. Ikke allverdens, og det blir likevel billigere å kjøpe den fra USA enn her i Norge:) Vil bare beklage at jeg sa feil, at jeg IKKE skulle betale noe mer etterhvert. Feilinformasjon er aldri gøy.. Lykke til med stellebag-letingen!
hippetihopp Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #19 Skrevet 12. januar 2009 Hadde en mistanke om at det kunne gå sånn ja... Tror jeg har lagt letingen litt på is foreløpig - ser heller an hva jeg trenger når mini kommer og vi har vært litt ute på tur! Skal vel alltids klare meg ei stund uten! Men takk for tips!
Gjest Skrevet 12. januar 2009 #20 Skrevet 12. januar 2009 Lurt å vente litt og se hva en trenger og ikke trenger da! Kan jo bare bruke ei litt stor veske og evt. legge den i handlebagen under vogna så lenge:)
edvina har fått en gutt Skrevet 12. januar 2009 #21 Skrevet 12. januar 2009 du kan til og med kjøpe kroker til å henge den på vognen om den ikke har hank som passer. Jeg er enig med hun over, en trenger ikke stelleveske, kjøp en veske du virkelig vil ha eller bruk en gammel. Det finnes billige reiseposer på hm i plast til å ha våte ting i uannsett. Og til mitt første barn fant jeg snart ut at stellevesken bare ble større og større, man trenger ikke så mye med seg....
collagirl Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 Høygravid m/ skjønnhet i magen Tok det lang tid fra du bestilte til den kom??
Gjest Skrevet 13. januar 2009 #23 Skrevet 13. januar 2009 Hei Collagirl! Jeg bestilte den den 26.desemberfikk mail den 29, om at den var sendt, og hentet den igår, så det tok jo ikke fryktelig lang tid:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå