Gjest Skrevet 7. januar 2009 #1 Skrevet 7. januar 2009 Har noen av dere fått sprøyter i hofta??? Jeg skal jo få det,og lurer veldig på HVA dette er.For jeg ble så skremt at jeg ikke huska det han sa,men kom meg ut fortere enn f....Han ville nemlig sette den der og da....hjelp.... Det er noe smerte og betennelsesdempende greie.Noe med storider(vet det ikke skrives slik) i... Nå sier hun jeg prata med at det var sykt vondt,og ikke hjelp i.Men har noen av dere fått slikt,og hjalp det?? Å hvordan gjorde di det?? Vet jeg får smertestillende først,så......"vil ikke vil ikke"
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Nei ikke i hofta, men i skulderen. Forholdsvis vondt, men nå er smerteterskelen min relativt høy.... så ingen smerte man ikke tåler da, mulig hofta er verre hva vet jeg? Det funka som fy da, hadde en skulder som bare sluttet å virke. Etter sprøyta kunne jeg bruke armen nesten med en gang, og smertene ble betraktelig mindre, ikke helt borte, men levelig. Dette fikser du fint, og å høre på noen som forteller om hvor vondt det gjør, er bare dumt. Vi har alle forskjellig opplevelse av smerter. Det blir som om når man er gravid første gang og må høre på alle de utrolige fødselshistoriene:-) Lykke til dette går fint vet du:-)
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Usj...mamma sa at skuldra var ikke så vondt,men det hjalp lite på henne...Usj igjen altså!!! Jeg fikk sprøyter i ankelen da di skulle fjerne sting etter en opperasjon som egentlig skulle løse seg opp selv,men kom ut av huden.Å det var sykt vondt.Derfor er jeg å veldig redd for å ta i hofta...=/ Å jeg tåler massevis av smerter,så det er ikke det. Legen sa jeg kunne få slike annen hver mnd over ei tid.Men vet søttan ikke om jeg vil jeg....
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Kom til å tenke på noe, er det kortison???Eller noe lignende Det har jeg fått i hofte og rygg for flere år siden, husker at den i ryggen var ganske vond, men helt overlevelig ,hoften og kneet var ikke så vondt.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 Vet du,jeg aner ikke hva slags gørr det er.Kan hende det er kortison,men også steoridegreie.For det mente gubben jeg sa i det jeg sjokka ut døra....Var både smertestillende og skulle hjelpe på betennelser.Å han sa å jeg kom til å føle ubehag i starten.Å det betyr store smerter det,når det kommer slikt fra han..nei huff...jeg er mildt sagt livredd....
Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Kan nesten høres ut som kortisonsprøyte. Sa legen at det var vondt å sette den eller at det kom til å gjøre vondt lenge etter at den var satt? For kortison pleier å hjelpe rimelig raskt og ha god effekt på sånne plager du beskriver. Har kun fått det en gang og det var i nakken. Men da fikk jeg i tillegg over 10 bedøvende stikk så jeg datt ut av telling. Hadde en låsning og en betennelse som var helt sykt vondt og hvor jeg bare hylte til slutt.... De tilkalte anestesilege på legevakta og han stakk og stakk og stakk og stakk. Men guri så deilig når det begynte å virke!!! Våknet opp dagen etter som et nytt menneske!!! Så prøv om du klarer å kvinne deg opp og få det unnagjort - det gjør nok ikke vondt verre iallefall:-)
Karomamma Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Æsj!! Jeg har også fått sprøyter i skulderen - flere ganger, både kortison og en morsom liten cocktail av smertestillende og bedøvende. Den ene gangen var det litt morfin i blandingen, deilig Jeg er ganske tøff når det gjelder smerter, nåler og sykehus, men jeg svimte faktisk av to ganger på den klinikken... Ikke for å skremme deg altså, he he... Kortison hjelper umiddelbart hvis det er sene- eller muskelbetennelse. Det er bare selve stikket du kjenner, etterpå blir det bedre med en gang. Hvis det er smertestillende, tar det en liten stund før det begynner å virke. Sånn var det for meg i hvert fall Du må uansett prøve!! Det lille stikket er verdt lindringen det gir! Jeg har en venninne som har kronisk betennelse i begge hoftene og hun har fått kortisonsprøyter der. Funker som bare det, sier hun! Hun er flyvertinne og jobber full stilling GOOD LUCK
Gjest Skrevet 8. januar 2009 #8 Skrevet 8. januar 2009 Da jeg spurte om den var vond å få kom svaret fort at "du får bedøvelse først"....så ja,den er nok mer enn vond..usj. Jeg ble tilbudd å prøve dette en periode for å se om jeg får en lettere dag uten den pina jeg alltid har.Di tok bort bein øverst i hoftebeinet å la i ryggen.En ganske stor bit er borte,og dette gir meg plager i dag som ikke kan oppereres eller noe. Karo,hehe....nå ble jeg roa vettu ;o) Jeg er å tøff ang smerter,men når man gruer,så gruer man mer enn godt er. Jeg får bare prøve...Var ikke aktuelt å få den satt her hos lege,så da er det vel litt mer innvikla enn den gubben fikk i skuldra. Nei,huff..Jeg føler meg pysete nå jeg.... ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå