Gå til innhold

Hvordan få gitt barna penicillin.. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smaker jo forferdelig, så skjønner de godt.. Prøver å lure det i drikke, men smaken kommer fram uansett..

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fulgte det med en sprøyte? I så fall legger du barnet med hodet litt bakover, holder for nesen og sprøyter medisinen inn i kinnet på barnet. Da utløses svelgerefleksen og man slipper hosting og medisin i vrangstrupen.

Skrevet

eneste måten jeg har fått det til er å blande det ut i juice (helst appelsin som smaker mye) men hvis det ikke funker veit jeg ikke..

Skrevet

Det spørs litt hvor gammelt barnet er. Da småen her var ca 2,5 år hadde vi også problemer (tidligerer hadde det gått greit). Selv om vi gjorde som anonym 08:56 sier så kom det ut igjen. For ikke å snakke om det å få åpnet munnen. Snørr og tårer rant også. Det hjalp ikke å holdet barnet fast.

Det som hjalp for oss var å være konsekvent og å snakke om det. Barnet ble forberedt på at snart skulle medisinen taes og fikk så litt trøst og kos, mens vi snakket om hvor viktig det var. De første gangene var det en kamp å få ned medisinen og den kom som regel ut igjen, men etterhvert som småen forstod at medisinen måtte ned og at vi ikke ga oss, gikk det bedre. Kampene var kortere og tilslutt ble munnen åpnet frivillig og medisinen svelgt så fort som mulig for å få unna den dårlige smaken og for å få det unnagjordt. Vi hadde også god drikke klar eller en saftis slik at barnet fikk bort den dårlige smaken etterpå.

Det at barnet forstod at mamma og pappa ikke ga seg - og at det bare gikk lengre tid om det ble kjempet i mot - var det som løste det for oss

Skrevet

Min sin har nettopp gått en uke på pensilin, var helt forferdelig første dagene å få det i han, inntil vi blandet det ut med Biola, da gikk det rett ned!! :)

Skrevet

Har ei på 2,5 som holder på med pencilinkur nå. Hun elsker den. Blir litt morsommere når hun heller i skjeen selv, og putter det i sin egen munn:)

Hun blir litt trist når hun har fått sine to skjeer og det er mange timer til neste gang, men det går på et vis;)

Skrevet

Hu minste på 3 fikk det for litt siden. Vi tok med sprøyte, som man kan få på apoteket. Den fylte vi opp med penicelin, og litt solbærsirup. Måtte tvinge henne engang, så tok hun resten selv. Var så stolt da hun kunne trykke den inn selv.

Solbærsirup er den saften som tok vekk smaken mest. Vi gikk tom for solbær og tok engang med fun saft, men da nektet hun.

Det var litt kult med rød medisin. Ringte til besteforeldre og fotalte hvor flink hun var osv, så det lyste i øyne hennes når hun fortalte. (jeg hadde ringt de på forhond slik at de viste hva det var om hun ringte, så de skrøt veldig av henne.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...