Gå til innhold

noen som er svimle og besvimer i svangerskapet`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er svimmel og uvel i kroppen hele tiden. når jeg legger meg blir jeg verre å mere svimmel og tilslutt ender det med at rommet snurrer åg det svartner og jeg besvimer om jeg ikke reiser meg opp. dette er når jeg ligger på siden.. ikke rygg..

vært hos legen og han mente det var pga lav blodprosent. me den er ikke sååå lav. den er på 9.6 nå.. blodtrykk var fint. men dem tok ingen blodprøve eller urinprøve.

så her sitter jeg da å ikke tør å legge meg ned for å sove.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt det i perioder slik at jeg knapt tør bevege en muskel i fare for at jeg kan falle eller besvime fordi det føles bare slik. Hva det kommer av vet jeg ikke, men når du har problemer med å ligge ned, enten på siden eller ryggen så anbefaler jeg deg å bygge opp bak i ryggen slik at du sitter mer enn du ligger. Det har hjulpet meg mange ganger i mange tilfeller. Både når jeg har hatt pustebesvær (når syk), svimmelhet, bekkenverk, ryggverk osv. Har du ekstra puter, en ekstra dyne eller hva som helst, bruk det og få støtte i ryggen. Finn en god sitteliggestilling.

Skrevet

Har det samme og det heter Vena Cava syndrom. Livmoren presser på hovedåren i ryggen som gjør at du kan besvime. Jeg visste jeg hadde dette da jeg ikke kan ligge på ryggen, men da jeg nå har besvimt 2 ganger i sittende stilling trodde jeg også det var lavt blodtrykk eller lav blodprosent. Men jeg har ingen av delene, og jordmor forklarte at dette kan skje i sittende stilling også.

Jeg må ligge på enten høyre eller venstre side eller med 4 puter under rygg/nakke om natten. Og - jeg sitter mesteparten av dagen på jobb, så nå må jeg begynne å reise litt mer på meg iløpet av arbeidsdagen.

Skrevet

9,6 i blodprosent er veldig lavt når man er gravid. Den skal være på minst 11 iflg legen min iallfall. Jeg var nede på 9,3 og sleit også veldig med svimmelhet. Tar nå jerntilskudd, blodprosenten er på 11,1 og svimmelheten er borte :-)

Skrevet

takk for svar jenter. har vært inne på sykehuset inatt og idag og tatt en masse prøve for å utelukke at det var noe farlig.. er så redd for å legge meg til å sove. har sover kun 5 timer på 2 døgn. får håpe jeg får sovet mere i natt.. blodprosentn idag var på 9.8 og målte jern/ferritin og den var på kun 5... begynte med jern for 1.5 mnd siden da den var på 3! men her var det altså lite framgang... kroppen tar ikke opp noe serlig jern enda jeg drikker eppelsinjuice,spiser mandariner og tar c vitamin tilskudd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...