Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg har pleid å bruke makt for å pusse tennene på småen, mye skriking og bråk. Kan høres litt ut som mishandling egentlig, selv om han roer seg med en gang jeg gir ham tannbørsten så han får pusse litt selv også. Men hvordan gjør dere det med de som ikke vil ha tennene pusset? Mye dramatikk eller bare lar dere være å pusse dem? Sambo mener at vi ikke trenger å pusse tennene på så små barn, for de tennene kommer til å falle ut likevel..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Du får si til sambo at hvis dere ikke pusser tennene til småen nå, så hvordan skal dere da lære gode tannpuss-rutiner? Småen vil jo ha disse tennene til de er alt fra 5-7 år... Mener han da at dere skal først DA begynne å pusse tennene? Lykke til til han...hehe.. Dessuten så er det dessverre mange barn med tannverk, tannråte dvs hos svært små barn...pga manglende tannpuss. God tannhugyiene må tidlig innlæres. Hilsen tannlege-student!!
Willy Wonka Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Pusser tennene nøye på min gutt på 15 mnd. Han har 4 tenner og 3 jeksler har akkurat sett dagens lys i tillegg. Jeg pusser først, så lar jeg han "pusse" tennene sine. Veldig stas!!
Willy Wonka Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 ...jeg mente at jeg pusser tennene hans først, så får han "pusse" de selv. Ellers er jeg veldig enig med første anonym over her..Gode rutiner må innlæres tidlig og jeg har også sett små barn med tannråte pga manglende tannpuss. Ikke et lekkert syn og kjempe ubagelig og vondt for barna.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Vi har ousset siden første tann (7 mnd), og det har aldri vært noe problem. ...før nå. eller for ca en mnd siden var det en uke han absolutt ikke vill å bet tennene sammen, han hadde da akkurat fylt to. men så snakket vi litt om at man ikke kan spise godterier hvis man ikke pusser tennene nøye, å etter det har det ikke vært noe problem lenger. Han pusser først, å jeg pusser på han etterpå. Tror han syns det er viktigere å spise godter, kjeks å frukt enn å slippe pusse tennenne 10 min hver dag.
Willy Wonka Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Hvor gammel er han siden du nevner godterier??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå