mamma te tobias,Lucas og Ida Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Har termin d 30 januar...Vil så gjerne at tia ska gå litt fortere,e bare litt lei ja.Nån andre som har termin rundt den tia?Kordan e formen?Enn bevegelsan på babyen i magen.Min lille i magen bevege sæ så lite syns æ.Kjenne når den flytte rompa fra den ene sia tel den andre,men liksom ikkje de skikkelie kraftie sparkan.Kordan e bevegelsan på dåkkers baby i megen? Glede mæ sånn tel å få se d lille nurke som snart kommer:) Åssa lure æ på om æ virkeli får ei jenta,trudde nemli vi bare kunne lage gutta:)
Motoko Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Hei Har termindato i nærheten av deg, 27. januar. Formen er opp og ned, men til tider veldig energiløs, det kommer vel av at man sover så dårlig på denne tida, vondt å ligge, mange doturer om natta, sovende hender og kynnere. Angående bevegelse så er det litt opp og ned, noen ganger er hun helt vill, og andre ganger virker det som om hun sover lenge om gangen. Jeg kjenner også mer at barnet flytter seg frem og tilbake og rører på armer og bein, ikke de typiske kraftige sparkene som for et par uker siden. De kommer bare innimellom. Husker det var sånn sist også, men det hender hun blir temmelig vill om jeg spiller litt høy musikk faktisk. Lykke til med resten av svangerskapet.
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Har termin 31 jan.. så dagen etter deg... Gogutten har vært rolig en stund nå.. kjenner kun rompen som du sier og at han flytter på beina og skuldre.. =) Er lenge siden han ga fra seg skikkelige spark.. Men det er vist helt normalt.. Er så liten plass der nå at det ikke er så lett å få til spark.. blir mer sånn romstering og dytting.. =) Formen er varierende fra dag til dag føler jeg.. er tungt å komme i gang om morningen.. men får bra med energi utover kvelden.. Kjenner det godt i ryggen og rompa nå.. =) Har begynt å få litt halsbrann og er litt kvalm tiltider kjenner jeg.. =) Du da hvordan er din form? Klart det blir ei jente! =) er vel ikke så ofte de tar feilt nå lenger? =)
mamma te tobias,Lucas og Ida Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 E så usikker på om d blir ei jenta så av klær har æ en body som e rosa me hjerta på Men ska ta mæ en tur på salg en av dagan som kommer.Kanskje æ finn masse fint. Formen e kjempevarierende,e så trøtt,energiløs,tungt i ryggen,åssa bynne æ få masse harde kynnera.Om nettern e man oppe ca 5-10 gana,tisse,drikke,halsbrann eller snu sæ,for ett styr. Men når kl e etter ti på kvelln om man nesten må legge sæ,da våkne æ til liv... Nån som ska føde på Unn (Tromsø)??
mor til julie og aleksander Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 hei har termin 29.januar...er mye sliten for tida og kan sovne nesten hvor som helst til tider, hehe. Når det gjelder bevegelsene her kommer de mest om natta og da er det som regel kraftige spark. ultralyden her viser gutt, så blir sikkert en ny erfaring det i seg selv da jeg har ei jente fra før.
Hakkamella Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Har termin samme dag som Enlitenstjerne. 31 januar. Lilleklumpen til mamma begynner å bli stor, og bevegelsene er latere enn de har vært så langt. Hun sover tydeligvis mer, og har visst mindre plass å turne på. Jeg er så fryktelig stolt av henne! Hun kommuniserer godt med meg når hun er våken. Jeg pleier av og til å 'plage' henne litt for å få reaksjon når jeg synes hun har vært stille for lenge, for da blir jeg en smule engstelig. Har ennå ikke vent meg til roen. Formen fysisk er overraskende bra. Psykisk er jeg sliten og lei. Men det er nok alle i uke 37. Sover og hviler ganske mye, og har litt dårlig samvittighet for det. Men min mann er veldig beskyttende og forståelsesfull, så jeg får stadig ordre om å hvile mer for babyens skyld. Nå gleder jeg meg så veldig til den lille pappakopien vår kommer ut. Håper hun har en del etter meg også. Men så langt (etter UL å dømme) ligner hun ca 98% på pappaen sin. Både fysisk og psykisk.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Min ultralyd er også 30 januar:) men min egen er 19 januar,så håper jeg får om ikke så lenge,ettersom jeg fikk 3,5uke før tiden forrige gang! (er forresten gammelt nick,er 24 og venter nr 4 nå Formen er veldig varierende.....blir veldig fort sliten i rygg og øverst i magen om jeg sitter for lenge!! og orker jo heller ikke å gå å være i bevegelse hele tiden. Vi venter en liten gutt:) har to jenter og en gutt i fra før:) han er veeeldig aktiv...det har han vært i fra første stund...veldig romstering og nedpress...så han ligger veldig langt nede i bekkenet! Ikke vært plaget noe serlig i graviditeten,var litt svimmel de første mnd... og litt legg kramper å sånn...men ben og armer dovner ganske fort.... Håper ventetiden går greit for dere....jeg har tre barn,og nok å gjøre...alikevell føler jeg at tiden går tregt,vil liksom bare ha det overstått..hehe
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Heisann, jeg har termin 29.jan. Formen min er ikke noe å skrøyde av, bekkenløsning framme og bak. Veeldig vondt. Bevegelsene på henne varierer fra dag til dag. Men jeg kjenner liv hver dag. Å hun er mest aktiv på kvelden og morningen. =) Men for noen uker siden var hun kjempe aktiv, enn det hun er nå.. Men det er nok pga plassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå