Gå til innhold

Arrrg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

min idiot av en kjæreste påstår at det beste for babyen vår er at han begynner i barnehage når permisjonen vår er slutt, da er han 9 mnd! Han er litt over 8mnd nå, og kan nesten ikke gjøre noen ting. Han er litt sein med utviklingen, klarer ikke å sitte, ikke rulle, ikke åle seg.. så jeg er sikker på at det beste for han er at en av oss er hjemme med han litt til (vi har råd til det). Han mener at jeg vil gjøre det sånn for min skyld, noe han har delvis rett i.. selvfølgelig vil jeg være mer hjemme med babyen vår, men jeg mener også at det er det beste for han. Hva mener dere? Er barnehage den beste løsningen for en 9mnd gammel baby som ikke kommer seg av flekken ennå? Eller har han det best hjemme med meg, barselgruppen, babysang ol? Irritert, jeg mener at svaret sier seg selv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor god du er på å stilmulere babyen det... Hvis det er fordi du ikke gjør så mye med han, så hadde han kanskje hatt godt av å starte i barnehage?

Skrevet

jeg syns ikke barn har noe i bhg å gjøre før de kan være i lek med andre barn, for før dette har de best av å være sammen med mamma. men på den andre siden har jeg hørt mange pedagoger si at leken kommer fortere når barnet er i nærvær av andre barn ofte....

men siden din ikke er mobil ennå, så syns jeg han kan være hjemme til han ihvertfall sitter selv... tenk så rart det blir for ham å ligge hos en fremmed hver dag i flere timer når han ikke har glede av andre barn...

nei, bli hjemme til han er mer interaktiv;) så har babyen din mer glede av bhg. blir jo bare barnepike nå....

Skrevet

Vi er helt normale sånn sett selvfølgelig, går mye turer, leker, møter andre med barn, besøker familie, er på svømming osv.

hi

Skrevet

TAKK, det er akkurat det jeg mener. Stakkars lille han blir jo bare liggende der :( Syns de beste er at de små er hjemme til de er minst 1 år jeg!

Hi

Skrevet

Jeg jobber som ped.leder i bhg og hadde vi hatt økonomi til det så hadde jeg ikke sendt jenta her i barnehagen når hun er et år en gang. Det er ikke det at jeg ikke mener barna har det bra i en bra bhg. Men jeg mener så små barn har det enda bedre hjemme. Men jenta her må nok i bhg uansett, håper bare vi kan få til at hun slipper å gå full tid.

Skrevet

Enig med deg. Så små barn i barnehage er for de som ikke har råd til annet. Alle som har råd og mulighet, burde vel ha barna hjemme til de var passert året (og aller helst fram til 18 mnd synes jeg). De har ikke vondt av barnehage, men de har mer godt av mamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...