Anonym bruker Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Har dere prøvd å jobbe i forskjellige barnehager? Forskjell på trivselen? Synes det er så fortvilende, for nå har jeg brukt 3 år på å utdanne meg, og så trives jeg ikke noe særlig i jobben. Har jobbet 1 år her nå, og har bare lyst til å finne en annen jobb. Rart, for jeg elsker jo å være sammen med mine barn, og jeg er så glad i de i barnehagen også. Men jeg føler bare at jeg ikke har tålmodighet til dette. Er jo bare stress.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 det er stooor forskjell på bhg`ene.jeg vil anbefale deg og prøve flere før du gir helt opp.har jobbet i ca 6 veldig forskjellige bhg og det er stor forskjell.de beste bhg jeg har jobbet i kommunale.de som har vært i drift i mange år.de er ordentlige innkjørte i rutiner,de ansatte osv.lite kaos og en sikker arbeidsplass.de private jeg har jobbet i er som regel nyoppstartet og veldig kaotiske.det tar mange år før de er ordentlige innkjørte. jeg har opplevd og kjørt meg litt på ræva i en privat bhg(nyoppstartet) og vurderer nå og bytte til en kommunal bhg. Lykke til:=)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Eg har jobbet både i privat og i kommunal barnehage. Da eg jobbet i kommunal var de valdig mange venninne fra samme venne krekts som jobbet der og de var vansklig å komme inn i "miljøet" dere så man følte seg litt uttenfor. Nå jobbe eg i privat der trives eg velsig godt, eg er den yngste og de andre er fra 30år og opp til 60år men de er de en kjempe kjekt å jobbe, kunne ikke tengt meg en annen plass å jobbe. Men hvorfor trives du ikke? Pga forlkene du jobber med eller arbeidet du må gjøre? Er du førskolelærer eller barne og ungdoms arbeider?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har jobbet mer eller mindre i 5-6 barnehager, og det har vært stooor forskjell på hvordan jeg trivdes. Det kommer veldig an på de andre som jobber der, og på de rutinene som er der. Den første barnehagen jeg jobbet i over en lengre periode (3 år) trivdes jeg kjempegodt i. Men så fikk jeg jobb i en annen, og grudde meg egentlig, for jeg trodde ikke jeg kunne finne en plass til hvor jeg trivdes like godt. Men der ble jeg tatt litt på senga, for når jeg kom dit, så oppdaget hvor "dårlige" rutiner vi egentlig hadde hatt i den forrige. Storstrivdes fra første stund, og kom enda bedre over ens med de andre ansatte. Og så har jeg vært innom andre barnehager, som vikar, hvor jeg ikke har likt meg i det hele tatt, og sagt etter første dagen at jeg ikke skal tilbake dit. Prøv deg fram litt i andre barnehager, og så ser du det an litt.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 HI her. Jeg er førskolelærer. Problemet er kanskje at jeg ikke går så veldig godt i lag med styrer. For hun bestemmer alt, har kommet med mange planer og ordnet opp i et år, men alt jeg gjør er feil, og alt må endres. Jeg er alt i alt ikke så fornøyd med rutiner og sånn i barnehagen, men føler at jeg ikke greier å gjøre noe annerledes heller. Er vel kanskje det at jeg føler at jeg ikke gjør en god nok jobb for barna, når jeg alltid må gjøre om på planer osv. Men det er godt å høre at det er forskjell på barnehager da. Dette er en privat, kanskje jeg skal prøve å finne jobb i en kommunal?
b10na&lillegull Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har kun vært i praksis i barnehager, men jeg har vært i 4 forskjellige.(Ca 5uker i hver) Det var grusomt stor forskjell på de. Helt utrolig!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #7 Skrevet 7. januar 2009 Åssen var rutinene dårlige i de barnehagene dere mistrivdes i? Hva gjorde de "feil"?
Eplejuice Fødeklar Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Det er STOR forskjeld på barnehagene rundt om kring. Der jeg jobbet sist, var det så dritt, at jeg mistet nesten lysten på å jobbe i bhg for alltid. Men så har jeg nå vært litt vikar i en annen bhg, å jeg har startet å elske jobben min igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå