Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hvordan har deres blødninger vert hver syklus etter neg. IVF forsøk?? Etter første prøverørsforsøk så blødde jeg mer, i tillegg var tempene mine mye lavere mellom EL og IKM enn noen andre sykluser de siste 4 årene. Denne gangen har jeg blødd 14 dager, så 3-4 dagers opphold, for så å begynt å blø igjen. Disse hormonene tukkler virkelig med kroppen min for å si det sånn. Har dere det sånn, eler kan det være det er slik med meg pga de store dosene??? Jeg begynner virkelig å bestemme meg for å ikke ta flere forsøk, dette kan umulig være bra for kroppen min. Det tok meg 7 mnd sist før syklusene var bra igjen, så hoppet jeg må nytt forsøk, å nå ser det ut til at det samme skjer igjen Bekymrer meg litt for hva hormonene gjør med kroppen for å si det sånn. Spesiellt siden jeg tar så store doser
*sommer* Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hei Tryne Jeg husker ikke hvor store doser du tar (tar selv 300ie og har vært oppi 400ie). Tidligere har jeg hatt litt sterkere blødninger og brun spotting noen dager i forveien som vanlig. Denne gangen har jeg hatt lyserosa spotting siden el så det er tydelig at disse hormonene setter i gang noe i kroppen. Nå har jeg kjøpt en del kosttilskudd (superkuren som det har vært snakk om her inne som skal hjelpe på hormonbalansen), kanskje dette kan hjelpe deg med å rette opp syklusen også?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg tar 450 ie, å det kjennes for å si det sånn, men dosene dine er jo også store Når det gjelder kosttilskudd så tar jeg allerede en del fra før av, så jeg har ikke råd til mer for å si det sånn.
Gjest Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Jeg har alltid har uregelmessig mens. Men i periodene med behandlinger (ivf og fryseforsøk) har den kommet etter klokka omtrent. Det var en nytelse!! Jeg ble gravid selv etter 1ivf som endte i SA og 4 fryseforsøk. Jeg tror jeg ble gravid som følge av "etterdønninger" av alle hormonene. Skal jeg prøve meg på nye forsøksrunder for å få søsken, skal jeg ha minst et par mnd opphold mellom hver runde i håp om å klare det selv en gang til. (Selv om jeg har hørt at lynet aldri slår ned to ganger på samme sted......) Kan jeg spørre om hvilket tilskudd dere tar for å holde hormonene i sjakk her inne nå? Fødte for 1,5år siden, og har knapt hatt mensen siden. Vi tenker på å starte "prøvingen" igjen til sommeren. Er litt usikker på om jeg er psykisk sterk nok til det. Fikk meg en skikkelig knekk psykisk som gravid/nybakt mamma. Antagelig pga alt vi opplevde gjennom tiden med ivf. Kan ikke få sagt det nok altså; husk å ta godt vare på dere selv psykisk oppe i det hele også!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2009 Det hørtes jo fint ut at syklusen kom etter klokka, hos meg er detjo helt omvendt nå. Blir sur av hele greie. Men for å snakke litt om deg. Jeg ser du fødte for 1,5 år siden. Du sier at du vet ikke om du ser psykisk sterk nok til å starte prøvigen igjen pga psykisk knekk under graviditet /nybakt mamma. Jeg opplevde akkuratt det samme som deg. Jeg hadde ett forferdelig psykisk og fysisk tøfft svangerskap. Jegvar så sliten, lite visste jeg da at etter fødselen kom det til å bli 10 ganger værre. Og er det noe jeg har lært n¨så er det det at man virkelig må være psykisk tøfft når man går gjennom IVF. Jeg har slitt noe helt vanvittig disse rundene pga de store dosene med hormon. Å jeg kan ikek si at jeg gjør det en 3. gang nå. Det er rett å slett i redselen for å gå i kjelleren. Jeg er red for at jeg ikke skal være i stand til å være mor for barnet jeg har klart å få. Så det viktigste du gjør er vel å bygge opp psyken din før du starter igjen.
*sommer* Skrevet 8. januar 2009 #6 Skrevet 8. januar 2009 Hei nyttnick ღ 00/07ღ Jeg husker ikke helt hva kosttilskuddet het, men skal hente det i morgen. Det var skrevet om det her inne som "superkuren" rett før jul, kanskje du finner innlegget?! Må si jeg kjenner det veldig godt på psyken med alle disse forsøkene. Gikk ganske greit i kjelleren forrige gang og har bestemt meg for å vente med neste forsøk til april/mai. Tror det er viktig at man kjenner på sin egen psyke for det er neppe noe koselig å forbli i kjelleren over lengre tid. Lykke til - hvis du ikke finner ut hva kosttilskuddet heter så send meg en meld så kan jeg sende deg navnene :-)
Søskenhåp adopterer Skrevet 9. januar 2009 #7 Skrevet 9. januar 2009 Har ikke tatt "hestedoser" med hormoner, så bødningene mine mellom forsøk kom som de skulle på dagen og var vanlige blødninger på 4-5 dager. Har relativt "lette" menstruajoner så er vel heldig, husker at jeg hadde mye værre mens som blødde mer og varte lenger de åra jeg gikk på p-piller merkelig nok. Men har nå ikke tatt prevensjon siste 7 år. Ang. det å gå i kjelleren i forbindelse med svangerskap/fødsel så kjenner jeg meg veldig igjen. Jeg hadde et lett svangerskap men jeg sleit etter fødselen. Hadde vel en fødselsdepresjon sånn som jeg ser tilbake på det nå. Gutten min var vel over året før jeg følte at jeg hadde "meg selv" tilbake igjen. Tok faktisk også tid for meg før "morsfølelsen" kom men heldig vis så hadde jeg ikke noen rosenrøde forhåpninger til baby-livet fra før så jeg greide meg. Men nå blir morsfølelsen bare sterkere og sterkere for hver dag føles det som ;-) Faktsik først nå jeg føler meg klar for å bli gravid igjen, så sånn sett kan det jo være greit at vi ikke har lykkes med søskenforsøkene enda selv om det er over ett år siden vi begynte (har jo ikke allverdens av tid siden jeg er 37) Kan og være alt stresset med ivf på forhånd, men jeg tror det var gravid-hormonene som gjorde det. Har og lett for å bli deprimert sånn generellt sett. Tror du gjør klokt Tryne å vurdere å se an nå for som du sier kan hende et nytt svangerskap faktisk kan ta helt knekken på deg både fysisk/psykisk også, og du har og en datter å ta deg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå