♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hva slags saft er det best og gi til barn? Jeg gir veldig sjeldent saft til sønnen min på snart 3 år, siden han ikke er så glad i saft.. Bare melk og vann.. Saften jeg bruker her hjemme er husholdningsaft mde mindre sukker.. Er den bra?
litakine og Theodor Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 hvis mindre sukker er erstattet med kunstige søtningsstoffer er det ikke bra til barn - da er det bedre å bruke "ekte" saft
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Så lenge safta ikke er tilsatt kunstig søtning så er det helt fint. Her går det i ulike typer saft, men felles for alle er at det kun er ekte sukker i dem. Ellers så drikker jentungen juice, gjerne utvannet kjip som jeg er =)
Mom2Two Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Vi drikker ikke saft, så aner ikke hva som er bra. Eneste gangen jeg bruker saft er om jeg lager rød saus eller evt- til risengrynsgrøt. Men jeg ville i hvert fall ikke gitt light-saft til barn.
Mom2Two Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Vi drikker ikke saft, så aner ikke hva som er bra. Eneste gangen jeg bruker saft er om jeg lager rød saus eller evt- til risengrynsgrøt. Men jeg ville i hvert fall ikke gitt light-saft til barn.
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Drikker ikke saft vi heller. Melk, juice, vann og brus som ikke er light. Må bare slenge på at juice er bedre enn nektari, siden sistnevnte er mer "kunstig fremstilt". Slikt er alltid greit å få vite om en ikke vet
temine Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Her er det saft til lørdagsgrøten. Hjemmelaga solbærsaft, selvplukka og selvkokt med ordentlig sukker. Sjelden kjøpesaft, bare jeg som av og til får lyst på fun light sine gode smaker når jeg er vannlei, men det får ikke tulla.
tvkrus Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 jeg lager saft selv så mine drikker saft men ikke hver dag da men mest melk og vann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå