allab Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hei. Jeg skal gifte meg med verdens flotteste kvinne om noen mnd. Nå må jeg begynne på talen til bruden tenkte jeg. Så jeg lurte på om noen ville gi meg noen tips. Eventuellt om noen har en gammel og flott tale som jeg kan få litt inspirasjon fra. Hilsen T
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Hei Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men kan fortelle om en tale som jeg i alle fall husker etter å ha vært i noen bryllup. Her hadde brudgommen (som er ganske posetisk av seg) skrevet talen som en bok/eventyr med kapitler/deler. Kap 1: første møtet og så videre. Dette var egentlig ganske fint synes jeg, da det viser de ulike fasene av forholdet. Han hadde også lagt inn noen morsomheter innimellom. Dette er den eneste talen jeg kan huske at har vært litt spesiell og som ble lagt merke til. Ellers synes jeg de som er direkte og uten mye svada er best. Trenger ikke nødvendigvis være så lang. Jeg gifter meg senere i år, og det jeg ønsker meg (hvis man kan si det) er at han forteller hvorfor det er netopp meg han vil ha, hva som gjør meg spesiell osv. Ikke nødvendigvis at jeg er verdens vakreste osv. Det er lov å ta med noen "svakheter" som at jeg er en rotekopp og ei stor kløne til tider:). Har også for vane å dumpe ut med ting, som jeg regner med vil bli nevnt (ikke bare av han). Slik jeg tenker skal talen vise hvorfor dere er perfekte sammen, slik at også gjestene ser det, om du forstår. Vet ikke om dette var til noe hjelp, men dette er mine tanker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå