Gå til innhold

Noen i samme situasjon som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 28 nå og var på kontroll hos gyneokolog pga vonde kynnere. Da fikk jeg vite at morkaka lå veldig lavt og sperrer utgangen, noe som ikke var så vanlig! Han trodde den mest sannsynlig kom til å "rette" seg opp igjen, men om ikke får jeg keisersnitt. Ska inn på kontroll i begynnelsen av februar, da får jeg vite hva det blir til :)..Er veldig spendt..

Andre som er i samme situasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm ble ikke dette avdekket når du var på ordinær UL? Eller har dette skjedd i etterkant??

Håper den retter seg opp for deg,men veldig bra dette ble oppdaget da!

Lykke til ;o)

Skrevet

Sist sv.skap hadde jeg lavtsittende morkake, den dekket nesten utgangen. Heldigvis rettet dette fint på seg, siden morkaka flyttet på seg i takt med at magen vokste. Ikke noen problemer med å føde normalt. Lykke til, det ordner seg nok!

Skrevet

Jeg var på en måte i samme situasjon :P

Etter UL i uke 8,fikk jeg samme beskjed. Men var i dag på ordinær UL,og den har flyttet en god del på seg. Nå ligger den iallefall ikke over åpningen mere,men kant-i-kant med den... Skal tilbake igjen i uke 30,og håper den har flyttet enda mere på seg slik at man unngår KS..

Lykke til! Håper den flytter på seg! ;)

Skrevet

Hei!:)

Jeg kan vel si at jeg er i nesten samme situasjon som deg:)

På min første ul så alt fint ut, men jeg var inne til en ul til, da jeg hadde en blødning i begynnelsen av desember. Alt var bra med bebisen, men jeg fikk høre at morkaken min lå langt nede. Skal derfor inn på en en ny ul i slutten av januar, jeg er i uke 28 nå:) Men jeg tenker som så at uansett hva det blir, keisersnitt eller vanlig fødsel, så er det viktigste at bebisen har det bra:)

Og som du ble fortalt, så retter dette ofte på seg av seg selv:) Uansett så får du ha lykke til! krysser fingrene for at det ordner seg for oss begge:)

Skrevet

Tusen takk for svar :).. Har vært på ordinær ul også men gyneokologen så ikke noe da, men fortalte meg at det burde han ha gjordt.

Fikk beskjed om å kjøpe kalsium, det skulle vist hjelpe morkaka å rette seg :)...Litt rart men..

Skrevet

Jupp for det er en ganske så viktig ting å dokumentere hvor morkaken ligger. Men en har jo blitt en del større siden UL så det kan vel utvikle seg i etterkant også kansje?! Lurt å kjøpe kalsium med vitamin d3,i alle fall på denne tiden av året når en får lite sol ;o) For at kroppen skal gjøre seg nytte av kalsiumen trenger den nemmelig denne vitaminen,bare ett lite tips ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...