Gå til innhold

Er hjertesukk ang. min hjemmeværende mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg forventer for mye, men her er saken :

Jeg har begynt å jobbe igjen, og han er nå hjemme med minsten. Etter å ha vært borte i jul og nyttårshelgen, er det litt dårlig med forsyninger her hjemme. Men vi bort to minutter fra butikken da....

I går sendte jeg melding fra bussen på vei hjem, om vi trengte noe på butikken. NEI fikk jeg til svar, og regnet med at de hadde vært og handlet ila dagen.

Da jeg kom hjem var huset helt kaos, og jeg lurte på hva vi skulle spise. Fikk da til svar "Ehhh, spise ??" Han hadde hodepine og var kvalm, og orket ikke noe. Eldste kunne få fiskekaker og minsten skulle ha grøt da.

(Je regnet jo med at han hadde en plan, ellers hadde jeg gått innom for å handle litt)

I dag jobbet jeg seint, og sendte mld da jeg dro fra byen. Da jeg kom hjem, så jeg etter noen middagsrester å varme opp. Men neida. Han hadde ikke laget noe i dag heller, eldste ville ha brødskiver og ikke middag. Selv hadde han heller ikke hatt lyst på noe i dag heller. Men jeg kunne steike en frossen pizza.

Jotakk, men hva med å sette på ovnen da i det minste ? Han viste når jeg dro fra byen, og at vi ikke hadde noe mat klar.

Grrr. Klesvasken jeg satte på før jeg dro til jobb lå i vaskemaskinen og han hadde ikke byttet på senga som jeg spurte om på en vennlig måte.

Jeg forventer ikke ferdig middag når jeg kommer hjem, men ihvertfall en plan. Med to barn har vi jo et ansvar for å samle familien, og gi dem sunne matvaner. Ikke bare kaldre fiskekaker foran Barne TV selv om han helst vil ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, han er vel i sjokk over hvor mye du faktisk har gjort der hjemme med to barn å passe på. Han hadde vel reagert hvis du aldri hadde gjort noe som helst i hele permisjonen din? Men når han er hjemme så blir det jo plutselig annerledes - siden han er mann;) Er sånn til en viss grad her hjemme og. Jeg vasker, rydder, handler og gjør klar mat til mannen kommer hjem - og han er jo selvfølgelig glad for det her. Derimot når han er hjemme alene med minstemann så blir det ikke gjort noe, uansett om jeg har spurt pent om han kan f.eks vaske, rydde, støvsuge etc. Hvis jeg spør han om hvorfor han ikke har gjort det får jeg bare tilbake: "Men jeg ville heller sitte å kose!" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...