Gå til innhold

da var gutten min kommet:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde termin 1 januar.

30.des var jeg inne på føden med smerter på natten, tok ctg og alt var bra sa jordmor, hadde ikke sovet på 3 døgn så var kjempe sliten.

dagen etter ble jeg oppringt og fikk beskjed om å komme tilbake, dro på føden og fikk beskjed om at ctg ikke var bra så måtte ha nye målinger, hadde nesten 4 cm åpning og var veldig moden. ctg var fortsatt ikke bra den ville ikke gå opp på hjertemålingene når han bevegde seg, tok ennda en ctg etter å ha spist å da var alt bra å fikk valge om å ta vannet eller dra hjem, jeg valgte å dra hjem å hvile.

dagen etter måtte jeg tilbake altså den 1 januar. ctg var ikke bra igjen, de tok vannet å 5 min etterpå var riene i full gang, man merker virkelig forskjell på harde masrier å rier. jeg hadde nå plutselig bare 1 cm så over natten hadde det trekt seg sammen , huff... jobbet meg opp til 4 cm igjen fikk epidural på 2 fordi det var så vondt og riene var det ingen pauser i mellom. legen kom inn igjen, ctg var blitt dårligere å babyn i magen var veldig stresset, det ble bestemt at jeg skulle ta haste snitt, babyn skulle ut nå, han kom ikke til å klare et langt fødsels forløp, ble klar gjort og sendt ned på keisersnitt å vips så var det en nydelig velskapt frisk gutt ute, han var 3620 g og 52 cm lang, grunnen til at han var så stresset var at han hadde navelsnoren en gang rundt halsen og derfor ville han ikke bevege så mye på seg.

var 4 dager på sykehuset.

det var tungt etter snitte men er veldig glad får å ha en mann som tok seg av lille aron som han navne har fått.

lille aron var eneste gutten på orkdal sanitets sykehus denne dagen så han ble nytt års barnet:)

lykke til alle sammen dere har noe vidunderlig i møte når den lille er kommet ut:)

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...