prinsesse vilikke Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hva dekker barnebidraget fra far - og hva er "vanlig" å dele på av utgifter? Jeg har 2 barn på 5 og 7 år - får 2000 i bidrag fra far Men nå som barna begynner å bli store og ønsker å gå aktiviteter som koster masse penger - og trenger skiutstyr ol - så strekker jo ikke disse 2000 til.....!!! Skal man dele på disse utgiftene - eller er det meningen at barnebidrag skal dekke alt dette? Far mener at barnebidrag skal dekke alt dette - men jeg kan ikke skjønne at det stemmer.... Hva stemmer? Noen som vet helt sikkert? Som har funnet dette på nav sine hjemmesider el?
stjernestøv<3bella Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 jeg vet ikke hvordan det er for andre, men jeg betaler for alle ekstra aktiviteter (dansing) + utstyr som sykler, ski og skøyter osv
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 bidraget er ikke med til og dekke dyre fritidsaktiviteter. men skal dekke alt av klær til barna osv. så om far har klær hos seg så dekker han egentlig utgifter for barnet som han egentlig ikke "trenger" å dekke. du kan jo spørre han om han vil være med på å betale ting, og argumentere med at de koster mye. men om han nekter så er det ikke så mye du får gjort.
Thea:) Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 tror faktisk du kan søke om at faren skal være med å dekke dyre ting barnet trenger. og det tror jeg han må....men jeg vet ikke hva som kan forventes å få dekket...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 ja man kan få far til å betale sin del av briller og regulering og slikt. men jeg tror ikke man kan tvinge noen til og være med på og betale for at barna skal drive med dyr sport. det må jo være frivelig for en forelder og være med på.
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 http://www.nav.no/page?id=7393 http://www.nav.no/page?id=339
Joikaboll@ Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Briller, tannregulering og konfirmasjon kan du søke om å få bidrag til. Har nemlig akkurat sjekket da jeg skal ha konfirmasjon til våren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå