Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Skal steke 20kg kyllingfilet, steke dem i panna eller i ovn? hvordan går frem? tenkte litt på å steke dem på panna å så holde dem varme i ovn, men er redde de kan bli fort for tørr da!? Noen med peiling/ tips?
Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Bare legg de i ildfast form,med krydder og olje om du vil men ikke nødvendig. Prøv deg frem med temp,tar det alltid på gefyllen.. Slipper stekelukt,og å stå nved panna. Grønnskaker kan også hives i. Blir ikke tørre,tvert i mot. :-)
........... Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Ville brunet de litt i pannen først,så satt de på steking i ovnen..ha i godt med margarin i stekeovnen så det ikke blir tørt....
velsignet med to Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Jeg legger dem i ildfast for med bittelitt vann og bittelitt olje sammen med. Raskt og enkelt Blir ikke tørt.
Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Jeg bruker aldri fett av noe slag nårjeg steker i ovn,blir god og saftig når men tar de ut før de er for mye stekt.
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. januar 2009 #6 Skrevet 6. januar 2009 Jeg pleier å legge de i ildfast form og steke i 20 min på 220 grader (eller er det 200 jeg bruker). Blir perfekt! Ikke tørt i det hele tatt. Har litt olje over for å gi litt feste til krydderet.
Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 #8 Skrevet 6. januar 2009 Å Dæven,det så jeg ikke. 20 kg ja,da ville jeg tatt det i flere omganger i langpanna. Siden de antakelig skal serveres andre ,ville jeg smurt pamma ned olje eller smør og krydret. Og det aller beste er hvis ge har stekeskorpe fra panna,men det vil jo ta litt tid i dette tilfelle ... :-9 lykke til-de blir ikke tørre :-)
Vona Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 20 kilo, ja?! hehe, det var mengder, ja. Jeg pleier bare å strimle kyllingfilet, og da får jeg de saftige og fine. Hører at det er så lett å få fileten tørr, så jeg har aldri tatt sjansen på noe annet... Men er alle som har foreslått steking i ovn enig i 20 min på 220 grader? Har så lyst å lage det! Nam... )
roxanne Skrevet 6. januar 2009 #10 Skrevet 6. januar 2009 Brun det i små posjoner i flere stekepanner, deretter ferdigstek det i ovn. Det som er viktig er å få det hurtig nedkjølt hvis du skal spise det senere. Nå er det jo så kaldt ute at en kan nedkjøle mat der, pass bare på at det ikke fryser (hvis det er det du ikke har tenkt da) eller at noen dyr spiser opp kyllingen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå