Gå til innhold

får gutt har to jenter. Hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 28 nå. Fikk vite på UL i uke 18 at dette er helt klart en liten gutt. Nå er jeg fornøyd jentemamma fra før av og jentene er jo så greie og morsomme. Men Nå føler jeg helt plutselig litt angst. Ikke det at jeg ikke vil ha en gutt, men hvordan er det å få en gutt kontra jenter ? Er de annerledes skrudd sammen ?? He,he.... Jeg har en svoger som har to gutter som er like gamle om mine jenter, nå skal det sies at de har fått en litt merkelig oppdragelse, men de er de mest motbydelige drittungene jeg vet om. Er det sånn at gutter er terror de første 5 årene før det er mulig å få skikk på de ? Er det noen som har erfaring med begge deler så blir jeg glad for å høre fra dere !!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke gutt selv, men min beste venninnes sønn er verdens herligste lille engel. Det går helt klart på personlighet og grensesetting uansett kjønn. Tror nok du skal klare deg utmerket som guttemamma, selv om det vil være litt annnerledes mht barnets interesser kanskje :)

Skrevet

Hei:-) Gratulerer med gutt i magen:-) Jeg har bare 1 gutt da som fremdeles er liten, litt over 6 mnd. Men han er rolig, snill, blid og en skikkelig sjarmør. Jeg tror ikke at gutter er så mye mer umulige enn jenter, det kommer nok veldig ann på oppdragelsen. Jeg tenker jo og hjelp hvordan blir det om det kommer en jente denne gangen, jeg er jo guttemamma hehe:-) Både hos min søster og mannen sin søster er det faktisk jentene som er mest krevende, og faktisk og mest høylytte. Så tror det kommer så ann på personligheten til barna.

Det å få gutt er helt supert:-) Bare å glede seg!

Skrevet

Tror nok det er mer personavhengig enn kjønnsavhengig hvordan barna er.

Skrevet

Vi har det omvendt, her er det gutta som er helskjønn og jenta som er en liten tyrann. Blir kjempe gøy med en liten gutt da, morsomt det etter to med samme kjønn. Han blir nok hele familiens kjeledegge. Ikke noe forskjell i forhold til ting man gjør helt i starten syns jeg, bare at det er enklere å vaske en liten guttetiss ;-) også er de gjerne litt større enn jentene. Min erfaring er at guttene er enklere å ha med å gjøre, mindre trass og sutring, men dette kan selvsagt være tilfeldig.

Skrevet

Største forskjellen er at gutter en brannmenn når en skifter bleier ;0)

Skrevet

Hehe, ja de er flinke på det til tider:)

Ellers har det nok mye med personlighet, å gjøre, men kan nok hende at gutter oftere har litt mer futt i baken enn jentene. Men de kan jo være søte og snille for det! :)

Ellers tenker jeg at om guttene skulle være litt mer krevende nå, så er det kanskje omvendt i puberteten? Ikke at jeg vet så mye om det da, men.. enda..

Skrevet

Min erfaring er i hvertfall ikke at gutter er terror de første fem årene, he he :) måtte le litt av den

har en sønn på 4 år, han er jo selfølgelig mammas lille øyesten, så man er vel ikke akkurat nøytral i analyseringen :)

Han er et lite sjarmtroll som blunker med 1 øye, gir slengkyss og sier at han elsker deg.... Han kan godt finne på å sette seg på fange til barnehagetantene/onklene og si at han er glad for at de er der, for da blir dagen så koselig :) Selvfølgelig trasser han som andre barn,og har sine utbrudd av og til, men han aksepterer grensene man setter og gir seg fort når han skjønner at han ikke kommer noen vei.

Har "vært heldig" med gutten min føler jeg, så må vel bygger meg opp til et stort ungdomsopprør :)

Trass og terror kommer jo i begge kjønn, he he... grensesetting er nok det viktigste uansett.... og personlighet har mye å si. vil jeg tro da, men er jo ikke akkurat en ekspert selv.

Skrevet

Så godt å høre at det finnes sjarmerende gutter :) He,he. Jeg har bare veldig liten erfaring med guttebabyer og gutter opp til 5 år. Jeg har liksom 4 nevøer som jeg er "filletante" til. den ene er 16, en er 8 . De er forsåvidt helt supre gutter, men jeg vet jo ikke hvordan de var som små... så er det de to andre nevøene mine som er 2 og snart 4, altså samme alder som mine jenter og de er skikkelig terror. De smiler aldri. Dvs, jeg har sett den ene le en gang , da ble han holdt opp ned og kilt som avledning på noe han ikke skulle røre :) Ellers hyler de i ett sett, denger løs på hverandere, ødelegger innventar hjemme og borte og denger løs på mine unger . Redselen for å få ett slikt barn er stor ! Alle venninnene mine med barn på samme alder som mine har jenter så de er altså de eneste guttene under 5 jeg har kontakt med. Den elste på snart 4 har akkurat lært å prate og de er skikkelig seine og har omtrent ikke kroppspråk , annet enn sinne og skriking. Huff!! Får gutteangst av sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...