Gå til innhold

Sikkert et tåpelig spørsmål, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan en merke på babyen om h*n har ADHD? Er det noen "sikre tegn" som nesten alle ADHDbarn har hatt som babyer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke som jeg vet. Og om så var, så hadde nok mange fått diagnosen lenge før skolestart. Noe som hører til sjeldenhetene.

Har hørt at mange beskriver en urolig spebarnstid, men lite eller/og rotete søvn. Men det har ikke min hatt.

Det eneste jeg har tenkt på i ettertid, er at ungen var veldig stiv i kroppen, helt fra fødselen. Lå liksom ikke som en "slapp", nyfødt baby i armene mine, men var oppe og med helt fra starten, og veldig rett i ryggen. Og var tidlig ute med å gå osv, men treg med å komme i gang med å snu seg fra mage til rygg osv.

Tror ikke foreldre til barn med ADHD har den samme historien, alle sammen. Det er individuelt. Slik som barn med ADHD er ellers. De er ikke like, med samme syptomer. De er like forskjellige som alle andre.

Skrevet

Tusen takk for et flott svar!!! Er det ADHD i familien til deg eller barnefar?

Skrevet

Jeg har søskenbarn på begge sider med ADHD, og kanskje noe av det selv(holder på å muligens starte med utredning på meg selv. Det får jeg vite i dag).

Far har også symptomer, men vil vel ikke innse/gjøre noe med det. Vi bor ikke sammen. Og en nær slektning på farssiden, men det er også uten diagnose, bare med et rotete liv, om du forstår.

Så vi har det i familien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...