Gå til innhold

Å studere med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd det? Kommer til å ha et barn i barnehagen og et barn hos dagmamma (deltid, siden hun ikke kommer til å være et år ennå), og dette er et studie som ikke krever oppmøte. Har jeg tatt meg vann over hodet når jeg planla dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går nok helt fint det. Har studert når alle tre barna var små og det har gått så bra så. Litt pes ene semesteret når mellomste var nyfødt, eldste var mye syk, vi bygget hus, flyttet og jeg ble skikkelig dårlig pga Giardia parasitten som herjet i Bergen, da var jeg redd jeg ville stryke på eksamen, men fikk faktisk en C. Tenker at klarte jeg det da, så klarer alle det, hehe... Bare stå på du!

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Det går så fint så. Sett av et visst antall timer til lesing hver dag, så kan du velge om du leser på dagtid eller kveldstid. Tips: Hvis du må skippe noen timer en dag, ta dem igjen en annen dag eller til helgen, så du hele tiden følger "timeplanen". viktig for å bli ferdig!

Studieveiledere har nok en noenlunde oversikt over normerte timer.

Jeg syns det er veldig greit - ingen problem hvis ungen er syk, hvis jeg vil ha henne hjemme en dag eller hvis jeg vil møte venninner med barn en dag. Mye friere enn i en jobb, også mtp kontroller på helsestasjonen osv. Det meste skjer jo på dagtid når man er på jobb - greit å slippe å måtte ta mye fri i den perioden det ofte skjer mye på dagtid med barna.

Skrevet

jeg studerer og har 2 barn, en på skole og en i barnehagen. Studiet krever mye oppmøte og ganske mye arbeid. Så jeg synest det er slitsomt til tider men samtidig er det fleksibelt, en studiedag i uken, begynner kl.9 og er som regel ferdig rundt 14.

Så jeg tror du klarer dette fint:)

Skrevet

Går nok strålende. Ikke noe mer stress å studere en å jobbe, og de gjør jo de fleste med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...