Gå til innhold

Oppstart i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den store dagen var i dag og pappaen skulle følge og være med pjokken et par timer før de skulle hjem igjen.

Vår lille pode fartet rett i lek og enset ikke faren noe mer. Hadde kikket bort på han noen ganger uten å nærme seg igjen. Faren var borttil og lekte litt innimellom, men etter en liten time ble han og personalet enige om at han kunne stikke av en liten stund. Det er ca. tre minutter bort til jobben hans så de skulle bare ringe hvis han ble lei. Etter halvannen time kom han tilbake og hentet han. Pjokken hadde masse å fortelle og hadde "pratet" i ett kjør i bilen hjem, helt til han sovnet midt i all lyden han laget.

I morgen håper vi det går like bra. Da prøver vi med en liten blund også i barnehagen. Det er jeg spent på om funker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor starta opp i går hun. Vi tok det litt rolig, vekte henne kl 750 siden hun 2 kvelder på rad har holdt det gående med HYLING til nærmere kl 23-24.

Kjørte til bhg sånn at vi kom før frokost kl 830. Ble tatt i mot av hyggelig personale som mamma kjenner fra før av. Og an masse barn i alle aldre. Er bare en avdelig med barn fra 1-6 år. Det funker helt flott. De store hjelper ofte de små, men de har også et rom de kan gå inn på der de små ikke har tilgang. Var rundt 10 barn i går til frokost, hvorav 4 ettåringer!!

Vi spiste frokost og et par av personalet var helt rystet over min måte å gi lillemor mat på! JEg deler skiva i 4 biter og legger alt sammen på fatet til henne, så får hun et glass med bittelitt melk i ved siden av. De andre tre ettåringene fikk maten sin oppdelt i bittesmå biter og puttet i munnen. Samme skjedde med ei på 3 år! Men hun spiste bitene selv da, men det er lenge siden min lillemor har måttet få maten så mye oppdelt! Men de er vel forskjellige antar jeg. De andre tre småtassene drakk også av tutkopp.

Etter frokost var det fri lek god stund. Første dag etter juleferien for både små og store. Halv 11 var det frukt/yoghurtpause, og etterpå var det ut i snyen! Dro hjem ca halv tolv så hun fikk sove hjemme.

SAmme opplegg i dag på starten av dagen, men da dro jeg hjem en snartur og var borte ca 20 min. Kom tilbake og overlot til farmor å være der mens jeg dro hjem å gikk i fjøsn.... Lillemor la seg greit ned i vogn og sov en times tid etter å ha vært ute en halv time. Sov en time og da var det stort sett klart ofr lunsj. Jeg kom mens de spiste og gjett om jubelen sto i taket. DER MAMMA jublet hun, og slengte likegodt på baba også, men han var jo ikke der da.

Dro hjem med en skliten baby kl 14, og nå sover hun så søtt så søtt i senga. Ingen hyling i kveld nei. Sovnet nesten momentant.

Så i morgen er planen å ta et par timer på jobb. Tenker å spise frokost sammen og være der ei stund til før jeg drar, også hente henne rundt kl 14. Storebror skal hoppe av skolebussen ved barnehagen kl 1340, så jeg henter dem ikke så lenge etter det. Det er avtalt med personalet at han få lov å komme på besøk altså!

Så da blir det vel striskjorte og havrelefse og jobbstart på tirsdag i neste uke tnekre jeg. Må visst lære meg å skrive på nytt å få lukt vekk en masse skriveleifer. Er jo jobben min å drive sksbehanldig, og kommunal saksbehandlign med masse skrivefeiler går jo ikke an!!

Jaja. Er jo deilig når lønna tikker inn på konto. Ellers er det nitrist å måtte begynne på jobb igjen. Har gått hjemme siden 5 mai 2007. Da hadde jeg først 6 uker ferie, deretter ble jeg sykmeldt 3 uker før jeg gikk ut i permisjon i juli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...