Gå til innhold

Shit... Flere som har glemt å bestille seg kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte på uke 10 i dag og skulle ringe lege både i går og i dag, men glemte det helt. Travelt på jobb etter nyttår. I morgen er legekontoret stengt. Føler det begynner å haste litt å få seg en time etterhvert, hehe... Er jo somregel litt ventetid også. For min del kunne jeg godt skippet hele første kontrollen, er jo ikke noe poeng i den uansett for min del, bortsett fra da det ene viktige, nemlig at legen sender inn bestilling til ordinær UL for meg. Ja, også får jeg jo helsekortet da. Uff, at det er mulig å være så glemsk da :-/

Flere som har glemt å bestille seg time? Har heldigvis endel undervisningsfrie timer på torsdag, så da har jeg tid til å ringe litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! :) Litt annerledes nå enn med førstemann for og si det sånn, tror jeg hadde første kontroll i uke 6 el 7.. ;) Har forsåvidt vært hos lege og fått sykemelding, men han gjorde ingenting, overlater det til jordmora. Og jordmora får jeg ikke tak i - det er alltid et eller annet og de har ringetid i en halvtime hver dag... Får prøve igjen i morgen! Vet ikke en gang hvilken uke jeg er i, så bør vel komme meg i noe "system" snart! ;)

Skrevet

Hehe... Ja, det er noe annet når man har flere fra før. Denne gangen kom jeg ikke engang på å regne ut når terminen var før jeg ble spurt om det her inne *flire*

Har vært til UL da, i uke 6, og skal neste uke, men det er pga blødninger og er ikke til den legen jeg skal ha kontroller hos.

Skrevet

Åh, så deilig med så tidlig UL (misforstå meg rett - grunnen til UL er jo ikke så positiv.. :) Det er i grunn den jeg gleder meg mest til nå - få en skikkelig bekreftelse på at det er noe der (akkurat som om det er noen tvil, har kasta opp i 6 uker nå - men jeg er likevel ikke heeelt overbevist ;), få en termin å forholde meg til etc.

Skrevet

Jeg har bestilt legetime idag, og ble sjokkert over å vite at det ikke var ledig en eneste time før om TO UKER!!

Jeg vil da være mellom 12-14/15 uker på første kontroll. Håper på en haste-UL, for å finne termin. (Eller må jeg kanskje gå uvitende noen ekstra uker, siden den ordinære UL likevel kommer noen uker senere?)

Er derfor både her og på 2.tri, siden jeg ikke vet hvor jeg hører hjemme. :)

(Det er forresten ikke mitt første svangerskap, så jeg har roen...)

Skrevet

Ja jeg regner med minst 2 ukers ventetid, kanskje mer, med mindre de har noen avbestillinger eller noe sånt så blir vel ikke før i uke 13 kan jeg tenke meg.

Å få tidlig UL er så klart veldig deilig, men hadde jo så klart foretrukket null problemer og ikke UL da... Nå får jeg jo tatt en ny titt neste uke og sett om lille fortsatt er i live og har det bra.

Dette erforøverig mitt fjerde svangerskap, eller egentlig femte, men har hatt en SA før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...