marro Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jeg husker hvor mye jeg var her inne og leste om tips da jeg var gravid så nå skal jeg gi noe tilbake Dere MÅ ha med dere nesespray og lebepomade på sykehuset! Jeg hadde ikke klart fødselen uten omtrent, fordi jeg ble så sykt snørrete og tett under riene (gråt jo en del) og leppene blir sykt tørre når man puster så tungt som man gjør under riene gjennom flere timer!!!! Lykke til alle sammen, det er fantastisk å være mamma, alt er bare perfekt, jeg fikk min prins 6 desember, han er 1 måned i dag og han er det fineste i hele universet! ALT er bedre enn forventet, så bare gled dere masse! Fødselen er ikke noe skummel heller, en veldig veldig fin opplevelse bare. Den fineste og beste opplevelsen jeg har hatt. Kunne gjerne gjort det igjen, selvom det var vondt. Det var mye mer fint enn vondt! tro meg!!!
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Ååh så koslig Nesespray ja, det hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Så heldig du er som har fått prinsen din, synes tiden går så ekstra sakte når man leser om alle som får babyene sine.. *sukk*
Hilsen Aud Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Slenger meg på med et litt uortodoks tips.... ta puppebilde! Ja, du må gjerne le - men jeg angrer som en hund på at jeg ikke foreviget Pamela-melonene den dagen melka kom for fullt. Jeg har aldri sett noe så svært og grotesk på en gang og skulle så gjerne ha hatt et bilde. Jeg skal derimot huske det denne gang!!
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Haha, ja det skal jeg søren meg gjøre! Husker da jordmora jeg hadde under fødselen kom og hilset på etter en dag eller to, melka var kommet for fult og hun kommenterte at "ja, og du har fått litt Dolly Parton tendenser ser jeg"...hehe....
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Jeg satser på klipp+farge hos frisøren noen uker før termin, samt sminke og sov-i-ro for å holde zombie-trynet på avstand. Nesespray er jo en selvfølgelighet!
Motoko Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Hmm.. jeg har hørt at man ikke kan bruke annet enn saltvannspray da når man er gravid.. men en god lebepomade, det trenger man virkelig nå på vintern. ACO lebepomade som man får kjøpt på apoteket er fantatisk bra (koster 32kr, så den er billig og bra)! Ble anbefalt den en gang jeg var skikkelig sår og tørr og har aldri brukt noe annet etterpå. Gleder meg til å bli ferdig for denne gang, gruer meg ikke til fødselen i det hele tatt, for jeg hadde en flott fødselsopplevelse sist gang da jeg fødte datteren min som i tillegg var ganske så stor 52 cm 4,240 kg. Hadde ikke behov for annet enn litt lystgass, og formen var topp etterpå. Håper alle andre også får en fin fødselsopplevelse.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 7. januar 2009 #8 Skrevet 7. januar 2009 Takk for tips, og så koselig at du hadde så god fødselsopplevelse !! :-) Jeg hadde aldri tenkt på verken nesespray eller noe til leppene hvis du ikke hadde skrevet det, så jeg er deg evig takknemlig, hehe :-) Tipset om mykt, mykt dopapir tar jeg også med meg - det ville jeg heller aldri ha tenkt på. Ang noe til leppene, jeg pleier sjelden å slite med tørre lepper, men de få gangene jeg gjør det, bruker jeg Rosebud Lip Balm (http://www.ladiesonly.no/ds_product_info.php/cPath/75_81/products_id/148). Den gjør virkelig underverker, og anbefales på det sterkest. Finnes også som Strawberry Lip Balm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå