Gå til innhold

*Gjesp* - I denne utrolig kjedelige ventetiden..


MissKitty

Anbefalte innlegg

Vi har vel alle her inne under 4 uker igjen, vi er store og tunge og det eneste vi orker er å sitte foran PCen. Hvorfor er det ikke mer trafikk på dette forumet? Eller ligger alle å "trøkker" på et sykehus, unntatt meg? :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe... Nei, jeg er mye her inne... Men det skjer mer inne på 3. trimester enn her på januar-klubben da. De andre forumene gidder jeg nesten ikke se på, for det er så mange teite innlegg der at jeg bare blir irritert..hehe...

 

Jeg håper jo at jeg snart ligger og "trøkker" på et sykehus da. Termin i morgen med pjokken min, som ligger i sete-/fotleie. Veldig spent, så jeg synes egentlig ventetida er alt annet enn kjedelig. Hadde ønsket meg litt mindre spenning!

 

Du da, MissKitty: Når har du termin, og hvilket leie ligger småtten i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som ikke ligger å trøkker neeei! Har termin denne uka, og Håååper småen kommer snart, er sprekkferdig. Ikke gidder jeg å gå tur engang, kan ikke gå til postkassen uten at det stikker noe inni helsike :| Synes så mange her på Januarklubben har født, det gjør meg utålmodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin på søndag som kommer. H*n ligger som h*n skal, men ikke med hodet festet (er nr 3, så det skjer nok ikke heller).

 

Jeg hadde gruet meg som en hund dersom den lå feil vei.

Hvordan arter en setefødsel seg egentlig? Jeg spurte deg tidligere her, var det ikke du som hadde vært å snudd på`n? Snudde`n seg tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg, ja. Han snudde seg tilbake...etter halvannen uke. Først i seteleie igjen, og nå har han putta bena først.

 

Setefødsel (og sete-/fot-) blir ansett for å ha litt høyere risiko enn en vanlig fødsel. De overvåker mer underveis, og det blir mer folk i rommet under forløsningen. I tillegg til jordmor og barnepleier (som er normalt) blir det en eller to fødselsleger og en barnelege.

 

Legen jeg prata med i dag fortalte meg at de gjør noen spesielle bevegelser med bebisen når rumpa er ute, for å løsne på skuldrene. Deretter velger noen leger å sette tang på hodet hver gang, mens andre avventer og ser om det kommer av seg selv.

 

Setebabyer er ofte slappe når de kommer, og trenger litt hjelp til å komme igang (derav barnelege tilstede), men det bruker å gå fint.

 

Risikoen for hastekeisersnitt underveis er også høyere enn ved hodeleie, og vil bli vurdert ved sakte fremgang el.l.

 

 

Skulle jo tro du ikke har så alt for lenge igjen til du får småtten din da, iom at det er nummer tre som kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff. Det hørtes skummelt ut alt sammen. Håper alt går greit, da. Du blir ikke satt i gang, eller? Må du bare vente til det starter av seg selv? Kan han snu seg nå da, eller blir det den veien det blir?

(Mange spm, se :o)

 

Tja, jeg gikk en uke over med nr 2, og fikk litt "starthjelp" (stripping), så jeg har dessverre ikke så tro på at den kommer til termin nå heller. Den første derimot kom akkurat da hun skulle, på mensterminen. Vet ikke hva statistikken sier, jeg..

 

Nr i rekka er din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er her og. Går å venter med en del mas i magen...

Termin 15. jan, men regner med å få hilse på han litt før det... Er moden og myk og har 2 cm...

 

Føler jeg bruker utallige timer her inne om dagen... og er så mye annet jeg heller burde gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin 01.januar, men går her fremdeles. Halsbrann og såre ribbein, men ingen tegn på fødsel.! blir frustrert jeg også, så blir en del timer foran datan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 16.januar, hodet festet, slimproppen gikk i går, men regner med å gå til termin uansett og kanskje litt til. De to eldste kom rundt termin. Har vært syk i godt 14 dager, så jeg håper jeg er ferdig å hoste før fødsel starter. Lite søvn på natta, passe sløv på dagen, men prøver nå å få rydda i noen album og lese litt. Og handle litt innimellom, men vet ikke kjønn så det begrenser seg hva jeg finner som er nøytralt. Leter litt på nett etter tur til enten storby eller varmere strøk i mars. Noen som har erfaring med å reise med så liten baby? Skal i tillegg ha med meg storesøster på 11år, men lar far være hjemme med 14-åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke satt igang, nei. De vil ikke sette igang en setefødsel (eller sete-/fot). Enten må den starte av seg selv, eller så blir det ks ei uke eller så på overtid. Legen tøyde meg litt i går da, men det har ikke skjedd veldig store ting...hehe... Han kan jo finne på å snu seg, men jeg har ikke helt trua på det nå, egentlig. Må innstille meg på sete-/fotfødsel, og heller ta det som en veldig positiv overraskelse hvis han skulle finne på å snu seg i siste liten. :)

 

Min er nummer to i rekka. Storebror er snart åtte år, så det begynner å bli en stund siden første fødsel. Gjett om han gleder seg til å endelig få søsken! :)

 

Har termin i dag, jeg. Skal vi krysse fingrene for fødsel på oss begge i dag? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker og strikker, samtidig som jeg kjenner på sommerfuglene i magen, med tanke på hva som ligger forran meg :) Men det blir lange dager ja, det er jeg enig i. Jeg har lest en god del bøker, men får liksom ikke helt ro på meg til å konsentrere meg om det jeg leser. Ettersom jeg har barn fra før, bruker jeg litt av tida til å vaske litt babytøy, slik at det er rent og pent til babyen kommer. Og så blir det mye planlegging av hvor vugga skal stå, hvor lekegrinda skal være, hvor vi skal oppbevare klærne til babyen osv osv osv. Nye idéer hver dag selvsagt, men det får da tida til å gå på et vis.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe på meg i dag ser det ut som.. men jeg kan vel ikke bli utålmodig enda, har jo enda ikke nådd terminen så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ingenting her heller, selv om jeg har nådd den "magiske" termindatoen... Tror det er en liten sjef som kommer - han vil bestemme selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, stakkars deg. Føler med deg. Dagene som kommer etter termindatoen er virkelig pyton. Termindatoen er også pyton, man blir ganske så frustrert når intet skjer.

 

Men vi er flinke til å lage litt liv på forumet her da ;o)

 

Jeg for min del har ubehagelige kynnere med 15 min mellomrom i kveld. Men har innstilt meg på at intet skjer på enda noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, kynnere hvert kvarter! Det er i hvert fall mer enn jeg har! Hehe... Uansett om det skjer noe nå eller ikke gjør de jo helt sikkert en jobb ift å klargjøre kroppen din for fødsel. :)

 

Ja, vi klarer å lage litt liv her inne! :) Hehe...noe skal man jo gjøre når man sitter her og venter. Akkurat nå gleder jeg meg til Brothers & Sisters. Kan i hvert fall se tv med goood samvittighet når man er høygravid! :)

 

Tror forresten jeg skal gå inn og gjøre om på nicket mitt nå. Føler meg rimelig sikker på at jeg ikke blir mamma de nærmeste tre timene, og deretter er jeg jo på overtid.

 

Men jeg er kjempespent på modningsaku. i morgen da - håper det fører til fødsel! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her enda. Har termin i morgen så begynner å bli litt utålmodig.

 

Har tvillinger fra før på 7 år så det er ikke bare jeg som venter på at noe skal skje.

 

Håper at vi ikke går alt for lenge over termin, dagene blir liksom så lange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...