glory78 Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Hvordan bestemmes dosen på sprøytene....hvor mye man trenger for å utvikle gode og "mange nok" egg? Virker som mange her inne får for lav dose de første gangene, og for meg virker det da litt som "bortkastede" forsøk. Kan dette reguleres underveis som man tar sprøytene?...er man på UL i.l.a spørytesettingen...for å se om "noe skjer"? ...skal igang med spray om 4 uker...og vil veldig gjerne at det klaffer =)...og har jo 10.000 spm!! =)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 7. januar 2009 #2 Skrevet 7. januar 2009 Legene ser litt på hva som er problemet, hvilke sykdommer du evt har osv. Det kommer også litt ann på vekt. Eg er en av de som fikk alt for høy dose første gang. Eg er stor og kraftig, men har pcos. De med pcos har en tendens til å bli overstimulert. Så andre gangen fikk eg normaldosen. 150IE puregon og det funket som bare det. Fikk 10 knall perfekte befruktede egg, og er 4 mnd på vei nå En får UL underveis ja, for å se om det er egg som utvikler seg og om en evt må øke dosen fordi det er for få. Om en er litt opp i alderen så trenger man gjerne større doser også, fordi en har ferre egg. Men første forsøk går som regel ut på å se hvordan du reagerer på medisiner osv. Derfor er det ikkje så mange som lykkes på første forsøk. Men med noen klaffer det helt perfekt. En kan aldri vite på forhånd hvordan akkurat DU reagerer på medisiner, så derfor blir vi gjerne prøvekaniner første gangen. Litt lurt å ha det i bakhodet iallfall. Masse lykke til iallfall :-)
meg83 Skrevet 8. januar 2009 #3 Skrevet 8. januar 2009 Hei! Jeg skal ha AIH. Prøvde først pergokur, som ikke hadde nok effekt på meg..fikk egg på 7-8 mm.. Nå har jeg gått på puregon. Var til ultralyd i dag, og eggene var ikke stort større, men denne gangen regulerer vi bare mengden, sånn at jeg skal gå fra 50-75 IE puregon til 125 IE. Jeg er 25 år og ikke spesielt overvektig, så det er kanskje derfor jeg startet så lavt? Vet egentlig ikke hvorfor...Men nå blir det ny ultralyd om uke igjen.. Regner med at det er vanlig med sånn oppfølging underveis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå