Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Skal prøve å få det til,stivpiske hvite også blande med melis. Det går sikkert fint Men- er det som å jobbe med vanlig melisblanding? Vil tippe og håper det ikke renner så mye? Men hva er hovedforskjellen på disse da? Kan man lage pynt og oppbevare noen dager for pynting senere? eller blir det ikke helt stivt ? Har en 1 årsdag i vente sedu :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 hehe.. jeg kan vist ikke så mye, for jeg har aldri stivpisket eggehviten for å lage melisblanding... hehe har bare tatt eggehvitten og blandet med melis (om du mener av typen til og sette opp pepperkakehus med?) men min blir stiv og kan ikke stå i kjøleskapet til dagen etter
Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2009 Ja det er det jeg også bruker,derfor trenger jeg vite hovedforskjellen på de to . Tipper den er bedre å jobbe med og blir stivere
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Ikke pisk eggehviten først, da blir det marengs. Kjør eggehviter og melis pluss litt sitronsyre (flytende) i miksmasteren til den er smidig. Dypp fingeren, melisen er ferdig når toppen på fingeren står som en nisselue og ikke rører seg noe særlig. Denne bruker man til å sprøyte opp melispynt i 3d som står på kakene (alt fra vugger, hester med vogn og kusk osv)
Me & Ne Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2009 Tusen takk. Men så rart det står i oppskriften at den skal piskes stiv først? Og sist jeg lagde sjokolademousse,da gjorde jeg sånn som du sier,hvite og melis,men det ble ikke så stivt? Men er kanskje andre blandingsforhold siden den skulle i mousse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå