Endelig mamma! Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 Jenta mi er 3,5 måneder og sover ikke lenge om natten. Faktisk har hun etter 3 månedersalder begynt å sove mindre. Tror dette er fordi jeg ikke har nok melk til å tilfredsstille henne mer, så har begynt å gi NAN når jeg merker hun er misfornøyd med puppen. Men vil så gjerne sove natten gjennom, skjønner bare ikke hvorfor hun ikke vil sove mer enn 4 timer i strekk! Hun er ellers en veldig glad og tilfreds baby; hun grugler og smiler og koser seg, bortsett fra når hun er trøtt da :-). Men tror dere det blir bedre dersom om jeg om en måneds tid begynner å gi henne grøt, eller er det ikke mat/metthet som er problemet?
Gjest Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Jeg tror ikke det er unormalt at en så liten baby ikke sover mer enn 4 timer i strekk, heller tvert om. De skal vel helst ha mat om natten en stund til? Det kan hende hun har en økeperiode nå, hvis hun sover mindre enn vanlig. Gutten vår har slitt med store søvnvansker, han er straks 1 år og han sover sjelden 4 timer i strekk selv nå. Vi begynte med fast føde da han var 4 mnd, og håpet det skulle hjelpe, men det gjorde det ikke. Hehe.
Ingeberta Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Grøt til LUNCH = drømmenetter her i gården. Nei, mer alvorlig talt: merket en tydelig endring bare en ukes tid etter at hun begynte med et grøtmåltid. Det ble slutt på å våkne minst to ganger fram til fire, og slutt på å bare sove i kortere perioder fra 5. Hun hadde i stedet et eller to måltider og sov 13-14 timers netter. Men det var mye klokt i det første svaret du fikk, slett ikke sikkert det er mat som er problemet i det hele tatt.
Gemini77 Skrevet 6. januar 2009 #4 Skrevet 6. januar 2009 Det er IKKE vanlig at så små babyer sover hele natten igjennom. Babyer har ofte økedøgn, og da henger de mye i puppen. Men det er også da for å få opp produksjonen så det blir produsert like mye melk som barnet trenger. Det er derfor viktig å holde ut disse øke døgnene og ikke gi NAN. Da økes ikke produksjonen det den trenger. Her sov snuppa igjennom natta fra hun var 3 mnd. Da hun ble 5 mnd sluttet hun helt med det, og grøt hjalp heller ikke. Snarere tvert imot. Når hun får grøt om kvelden så sover hun mye uroligere enn med bare melk. Men nå er min snuppe blitt 8,5 mnd så hun må jo ha fast føde. Men nå våkner hun 3-4 ganger hver natt.. Hold ut og lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå