Gå til innhold

Er dette å herme etter navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har jeg fått ei sint gravid kvinne på nakken, ei som jeg faktisk ikke kjenner i det hele tatt. Mannen min jobber sammen med mannen hennes, og vi har termin samme uke. Det er alt vi har til felles. Har aldri møtt henne.

Men nå kom mannen min hjem fra jobb og fortalte meg at vi må velge nytt jentenavn, fordi han hadde snakket med kona til sin kollega i dag, og da nevnt hvilket navn vi hadde bestemt oss for. Da hadde hun blitt sint, fordi eldstejente deres heter det, minus mellomnavnet som vi har lagt til. Og hun hadde sagt at vi får bare se å finne nytt navn.

Håper bare at det er mannen min som misforstod henne. Ingen er vel så ekstreme at de hadde brydd seg om dette??? Har lite lyst å bytte navn, siden vi har diskutert så mye, og endelig blitt enige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh? Dersom du ikke kjenner henne kan hun vel ikke tvinge deg til å bytte navn.. Det hadde hun ikke kunne uansett, ingen har enerett på NAVN. Herregud. Nei, be kjerringa reise :) Navnet på babyen deres er det dere som bestemmer, ikke andre.

Skrevet

Og hvordan hadde hun taklet det da, om hun hadde fått vite det i etterkant. nei drit nå i henne og ta navnet dere har valgt.f Dere kjenner jo ikke mennesket en gang. Shit au, mye skrivefeil her, men er litt opprørt.

Skrevet

oi hvis det er slik det fungerer har vi nok litt få navn å velge mellom her i norge...for det kan jo hende at noen kjenner noen som har nesten likt navn....

nei bruk navnet du, det kan du gjerne gjøre... for eksemel har jeg to nevøer og en onkel som heter fredrik... ingen har klaget på det...

mitt eget barn er oppkalt etter hans fadder.... som er en meget god venn av min mann... (han ble stolt over at vi likte navnet... og han såpass mye at vi ville bruke navnet)

Skrevet

Da får hu bytte navn da, hvorfor dere liksom? Det er jo hun som synes dette er et problem - altså får hun bytte navn.

Skrevet

Ikke bry dere om det.

Blir jo litt for dumt da, om dere skal ta hensyn til hva kollegars barn heter.

Man har jo sjeldent samme jobb hele livet, så er jo bare en viss tid, at arbeidsplassen vil ha to menn som har døttre som heter akurat det.

Fettern min hadde forøvrig planer om å bruke navne til sønnen min på sønnen sin, å flere i familien reagerte på dette, men jeg sa til de måtte gi barnet det navnet de ønsket å gi.

De valgte til slutt et annet navn, men det var i allefall ikke på grunn av meg.

Skrevet

Det er da dere som bestemmer hva ungen deres skal hete, ikke andre. Kall ungen din hva pokker du vil, og drit i henne. Hva tror du hun kan gjøre da- sende deg i fengsel for å velge likt navn som ungen hennes?

Skrevet

Haha, latterlig, du kjenner jo ikke henne! Dessuten valgte dere navnet før dere hørte hva deres jente het!

Skrevet

Nei velg det navnet du vil du:D

.. om hun skulle ha et problem med dette, så er jo det hennes problem. Trur ikke et menneske i verden ville ha reagert på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...