madammen med tulla og fødeklar Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 klarer ikke jm fint å finne hjerte lyd i uke 15?
Fire småtroll Skrevet 6. januar 2009 #2 Skrevet 6. januar 2009 Min jordmor har satt grensa til uke 14. Hun finner den gjerne før også sier hun, men lar være å lete i tilfelle ungen ligger slik til at hun ikke finner den, det skaper så mye bekymring. Men fra uke 14 har jeg hørt hjertelyd på alle mine fire barn, nå med siste hørte jeg det i uke 12 også, men da var det en gynekolog som fant den.
*Mamma09* Skrevet 7. januar 2009 #3 Skrevet 7. januar 2009 Jeg er 12+3, var hos legen igår og fikk høre hjertelyd. Mulig det var tidlig. Legen brukte litt tid på å finne den. Men den var tydelig.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2009 #4 Skrevet 7. januar 2009 Syns det høres ut som det varierer veldig fra lege til lege (evt jm/jm). Skjønner argumentet med at manglende funn av lyd gir unødig bekymring, men min lege har hørt hjertelyd på meg i hhv uke 10 og 13.
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 7. januar 2009 #5 Skrevet 7. januar 2009 jeg hørte hjertelyden fr første gang på julaften. jeg fikk babywatcher i julegave! da var jeg 14+2, og hadde ingen problem med og finne hjertelyden! den lå på mellom 145-155 slag i minuttet! har ikke hørt den hos lege/jordmor ennå.
Lykke X 4 Skrevet 7. januar 2009 #6 Skrevet 7. januar 2009 Det har noe å si hvor vant personen er som undersøker dette, og det har sikkert noe å si hvordan babyen ligger. Var til sjekk på legevakt da jeg var rundt uke 23 sist gang. Legen virka veldig uerfaren og usikker, og klarte ikke å finne fosterlyd med doppler. Men jeg kjente og så at babyen sparke Var dagen etter på UL og alt var ok.