Hakkamella Skrevet 6. januar 2009 #1 Skrevet 6. januar 2009 I dag har babyen vært roligere. Jeg har lagt det meste av dagen pga sterk hodepine. Sikkert derfor hun er stillere. Men det rare syns jeg er at jeg liksom føles 'tom'... som om jeg bare har stor mage, uten grunn. Ikke har jeg kynnere å snakke om, bare en del press i bekkenet. Og det er lettere å bøye seg enn det pleier. Magen står liksom ikke i veien i dag. Noen andre som har slike dager eller stunder? Kjenner jo den er der, men likevel ikke er der... vanskelig å forklare...
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #3 Skrevet 6. januar 2009 Hei du Hakkemella! Jeg har lest en del av innleggene dine, vi to har samme termin 31 jan. Og er litt i samme situasjon. Jeg har også hatt et litt anderledes og litt tøft svangerskap med mye fram og tilbake med min egen helse og babyens. Kjenner meg igjen i mye av det du beskriver om følelser, redsel, angst og urolighet.. ikke minst at du er lei og bare vil ha babyen din ute og i armene dine. Lurer på om denne "tomme" følelsen er en liten reaksjon på alt.. Jeg vet ikke hva det kan være, kansje dette var litt "teit" skrevet av meg. Men jeg har vertfall følt det samme mange ganger og forstår hvordan du har det. =)
Hakkamella Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 6. januar 2009 Kan hende.. kan jo også hende den har sunket enda mer.. er ikke godt å si. Det er jo liv og kontakt med huleboeren og alt sånn, det er bare magen som føles så bløt og normal.. Håper neste svangerskap blir 1000000 ganger bedre å gå gjennom
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #5 Skrevet 6. januar 2009 Aner ikke hvordan det føles at magen synker.. tror ikke min kommer til å gjøre det.. er ganske liten jeg da SF mål i går 36+4 var 31 cm. Og klompen ligger godt festet langt nede i bekkenet. Vet du om du er moden forresten? Kan jo hende at ting er på gang.. de sies jo at babyen blir roligere når de nærmer seg fødsel... =) Ellers så kan det rett og slett være en sånn dag der det bare føles tomt..
Hakkamella Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 6. januar 2009 Sist var sf mål på 37. Det var 18 des. Skal til kontroll i morgen kl 11.15. Gleder meg til å høre fine hjertelyden! Hun er så flink som kan lage hjertelyd hehehe. Hun var ikke festet sist, men jeg håper jo hun er det nå etterhvert. Vet ikke om jeg er moden heller, for jeg får jo ikke komme inn på sjekk på føden når jeg ringer.. fordi jeg ikke er i fødsel. Så jeg tenkte å spørre legen i morgen. Håper jeg slipper å gå over tiden.
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #7 Skrevet 6. januar 2009 Jeg fikk JM til å sjekke meg i går siden jeg har hatt mye maserier og slik. Kan jo hende at legen din vil gjøre dette hvis du spør fint. =) Uansett så er det jo vanskelig for dem å si noe om når det skjer.. men for min del så var det ok å vite at disse vonde vonde tulleriene hverfall mar myknet ting opp litt. =) Hjertelyd er stas.. Min gutt pleier alltid å våkne til når de måler denne eller tar ctg.. da spreller han rundt og sparker i mikrofonen =) Blir gøy i morgen da.. Det viser jo på SF mål forresten om magen har sunket.. betyr dette forresten at fødsel nærmer seg?
Hakkamella Skrevet 6. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 6. januar 2009 ... den som bare visste... skal spørre i morgen og gi deg beskjed!
mammaen til 2+1 Skrevet 6. januar 2009 #9 Skrevet 6. januar 2009 Skal inn på sykehuset for å planlegge fødselen min på torsdag så kan jo grave litt å spør selv.. =) glemmer alltid å spørre om masse når jeg er på kontroll.. så denne gangen tar jeg med huskelapp.. =) Lykke til i morgen da.. Håper legen kan gi deg gode svar =)
Hakkamella Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2009 Da har jeg vært på kontroll i dag. Hodet er nesten festet, og hjertelyden er på 140. Helt perfekt, midt på skalaen. SF mål er litt mer, men rundtom det samme som sist 37 cm. Så magen er ikke tom i det hele tatt. Fikk beskjed om at hvis det går et døgn eller mer mellom hver gang jeg merker noe liv, så kan jeg kontakte føden. Ellers kan jeg bare ta det helt med ro, slappe av og prøve å ikke tenke på fødsel mer enn høyst nødvendig... Lett for en mannlig lege å si hehehehe Men hodet er så godt som festet! Mamma sin flinke baby har nesten festet hodet sitt. Hun er så dyktig!
mammaen til 2+1 Skrevet 7. januar 2009 #11 Skrevet 7. januar 2009 Så deilig da... =) 'Ikke tenk for mye på fødsel.. hehe det er lett for en mann å si =) Hvis du hadde SF mål som var omtrent det samme som sist så betyr vel at magen begynt å synke litt da?
Hakkamella Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2009 Vel, har jo sett ekstra nøye i dag og sånt, og synes det begynner å se ut som den henger nærmere knærne...hehehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå